Swingswong Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 Heisann. Etter å ha byttet deler i transom i vinter har drevet vært av båten. Jeg har et svakt minne om at limit pin satt bak, men husker ikke helt sikkert. Båten er fra 2007, så jeg tenker at her er det sikkert flere som ikke nødvendigvis har gjort rett. Er det noen som har erfaring med plassering av denne på bravo 3? Ser at Mercruiser mener det kan ha store negative konsekvenser om drevet trimmes for langt inn. Quote Link to post
Teerex Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 Som du ser skal limit pin på Bravo 3 i utgangspunktet plasseres bak i hullet slik at drevet ikke kan trimmes for langt inn mot skroget. Dette for å motvirke uønsket/farlig oppførsel av skroget dersom man ved en forglemmelse kjører med drevet trimmet helt inn. Duoprop har nok mere "stern lift" enn singel prop. Men de færreste ville vel finne på å kjøre med drevet trimmet helt inn i planingsfart Quote Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Swingswong Posted April 2, 2021 Author Share Posted April 2, 2021 Takk. Da plasserer jeg den der. Jeg tror dog at den plassert motsatt ? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.