Jump to content

Sjekket redningsvestene før sesongstart?


Lars H.

Recommended Posts

Å sjekke de oppblåsbare vestene før sesongstart er vel obligatorisk, men hva med "gode gamle" redningsvester? Vi har to slike oransje vester lett tilgjengelig, men de har ikke vært rørt siden de ble kjøp for over 30 år siden.

 

Jeg plukket de derfor frem for en aldri så liten rengjøring, - de så fæle ut! Etter litt jobbing med fjerning av dritt og lort og jordslag ble det å iføre seg den ene. Men så ble jeg litt skremt. De har glidelås, og glideren satt bom fast! Heldigvis gikk det å få orden med dette vha. teflonspray og teflonpasta.

 

Jeg tør ikke tenke på panikken i en nødssituasjon med en glidelås som satt bom fast!

 

 

1149337448_redningsvest_glidels.jpg.7704da81f88b94dc651aa3e4b12364db.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men med snøringen strammet til nede ville du likevel vært rimelig trygg med den der...

Vi har en del av disse oppblåsbare ombord....må innrømme at de ikke har vært testet på lenge...

Selv foretrekker jeg seiler vest...og bruker bare vest når jeg er i lettbåten ( ribben)..

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 6 timer siden:

... Jeg tør ikke tenke på panikken i en nødssituasjon med en glidelås som satt bom fast!

 

I en nødsituasjon skulle vel den redningsvesten være ferdig montert på kroppen for lenge siden.

 

Stor i kjeften, god på bunnen.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...