Jump to content

Min wallas 1800T fikk ikke tid til å kjøle seg ned  (10 min)


omhI

Recommended Posts

Eg har ein Ebersprecher og har gjort det same to gongar, berre verre. sidan straumbrytaren i båten er litt upraktisk plassert har straumen ved uhell vorte kutta tvert mens varmeren har gått for fullt. Det har gått bra begge gongane. Det tok kanskje 20 min før varmeren var kald nok til å ville operere igjen. Men eg har kanskje vore heldig for det er neppe sunt for den. 

Redigert av Vestlandssong (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nei, den har ikke tatt skade. Men ikke la det skje for ofte.

 

Neste gang du fyrer opp vil den nok sote de første minuttene, men det går over av seg selv. Ingen grunn til panikk med andre ord.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Hei, får prøve meg med et lignende problem. Nå er jeg usikker på hva som egentlig skjedde, men idag var vi på tur og plutselig begynner det å ose av wallasen. Den har kanskje vært i gang 20 minutter når dette skjer. Det er en wallas 1800(t)?. Når jeg sjekker kontrollpanelet så har varmeren skrudd seg av, og det kommer parafinos ut av dysene, rommet der den henger er fullt av os. Var litt spenningsfall i forkant da jeg stoppa motoren, men lå fortsatt på 12,7 V da dette skjedde. Varmeren startet fint og leverte varme i forkant.
Tenker enten at den kan ha sluknet eller at returen har flommet over. Noen som har opplevd noe lignende?

Link to post
Share on other sites

Du kan jo begynne med å sjekke returslangen. den skal ha fall hele veien fra brenneren og ned til tanken. Der skal den kuttes, skal ikke stå ned i parafin.

Men siden den har brent i 20 min før det stopper opp, altså at varmeren har slått seg av, er det noe som hindrer luften å komme ut av de 2 dysene?

Det forklarer ikke at det kommer parafinos ut av dysene, men det kan komme av dårlig retur.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...