erlend mb Startet 4.April.2021 Del på Facebook Startet 4.April.2021 Båten jeg kjøpte i høst har veldig ruglete bunnstoff, så jeg driver å prøver å få den av. Jeg kjøpte et middel på maritim som gjør jobben mye lettere. Men på den stripen øverst tar den ikke så godt. Jeg antar at det turkise belegget nederst på skroget er grunning av noe slag.? At det ikke går i oppløsning er vel bare greit,så slipper jeg å grunne etterpå?. Men jeg lurer på de øverste 10 cm. Om det og er grunning, smurt over gammelt bunnstoff. Det laget er i allefall tykt, og vanskelig å få skrapt av. Det er ikke den samme typen grunning under der. Og det lukter liksom gammeldags maling av det. Får flashbacks til da jeg malte huset utvendig som liten.. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 Kan det være at noen har hevet vannlinje med ca. 10cm? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
erlend mb Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 Det er det nok. Det er litt underlig, at man får behov for å heve vannlinjen med 10 cm i baugen. Det er jo en tyngre motor på nå enn det har vært, siden jeg vil tro det var en totakter på da båten ble født, men det gjør vel at båten ligger dypere akter, og ikke fremme? Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 4.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2021 Det jeg lurer på er om jeg skal la den turkise grunningen være, og bare flekke den der jeg er uheldig å skrape gjennom, før jeg legger på nytt bunnstoff. Og hvordan jeg skal få vekk det partiet øverst. Jeg må bruke mye kraft for å få skrapt det av, og da kommer jeg til å skade gelcoaten. Lenger akter på båten er det kanter i skroget der dette partiet er, så jeg kommer ikke til å få til å skrape der uten å skade gelcoaten tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.