Jump to content

Hva har jeg under bunnsmøringen?

erlend mb

Recommended Posts

Båten jeg kjøpte i høst har veldig ruglete bunnstoff, så jeg driver å prøver å få den av. Jeg kjøpte et middel på maritim som gjør jobben mye lettere. Men på den stripen øverst tar den ikke så godt. Jeg antar at det turkise belegget nederst på skroget er grunning av noe slag.? At det ikke går i oppløsning er vel bare greit,så slipper jeg å grunne etterpå?. Men jeg lurer på de øverste 10 cm. Om det og er grunning, smurt over gammelt bunnstoff. Det laget er i allefall tykt, og vanskelig å få skrapt av. Det er ikke den samme typen grunning under der. Og det lukter liksom gammeldags maling av det. Får flashbacks til da jeg malte huset utvendig som liten..

IMG_20210404_132603.jpg

IMG_20210404_132610.jpg

Det jeg lurer på er om jeg skal la den turkise grunningen være, og bare flekke den der jeg er uheldig å skrape gjennom, før jeg legger på nytt bunnstoff. 

Og hvordan jeg skal få vekk det partiet øverst. Jeg må bruke mye kraft for å få skrapt det av, og da kommer jeg til å skade gelcoaten. Lenger akter på båten er det kanter i skroget der dette partiet er, så jeg kommer ikke til å få til å skrape der uten å skade gelcoaten tror jeg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...