Jump to content

Septik-kvern/pumpe


Avmønstret4

Recommended Posts

Båter med toalett, uten septikktank burde være forbudt på fjorden. :puke:

På fjorden er det da ikke noe problem. Det er også der tanken vil bli tømt når vi kommer så langt. I uthavner derimot så er nok septiktank en nødvendighet!

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ja takk, hvis du kunne tatt deg av den delen for meg så hadde det vært supert! :lol::lol::lol:

 

Tror jeg ville brukt Sikaflex på den stussen du skrur i tanken, samt doble eller triple slangeklemmer på slangen, forskjøvet i forhold til hverandre.

 

Jeg ville nok ha satset på en løsning som gjør at tanken kan tømmes fullstendig, tror det blir lettere lukt om det blir stående en skvett igjen hver gang...

 

Skal du ha mannhull i tanken di? Jeg ser at de fleste tanker blir levert uten hull, så jeg er litt usikker på om det i så fall er lurt å lage hull, eller å la det være. For delen med ikke å lage hull er jo en ting mindre som kan lekke lukt ut da...

Selvfølgelig bruker jeg sikaflex i tillegg, men problemet blir å skru septikkslangen på plaststussen.

Det er klart at jeg bruker et par slangeklemmer men det er så begrenset hvor hardt disse kan strammes til før plasten ryker og slangene må jo strammes godt i og med de er så harde........

Når det gjelder mannhull så kommer jeg definitivt IKKE til å lage hull i tanken for å montere dette.

Blir det problemer med tanken ved bruk av spesialpapir og kvern både på toiletten og på septikkpumpen, skrur jeg heller av slangene og løfter ut tanken hvis så skulle være.

Har funnet ut at det er grenser for hvor mye backup en må ha.

Det er klart alt er enkelt når du kan eller er motivert LarsH, men jeg er ikke så interresert i data eller motivert.

Men takk for tipset, skal se om jeg ikke får ordnet det i en ledig stund :confused:

Mvh

Link to post
Share on other sites

Hvis du varmer slangeendene en stund i vannbad så blir de betydelig smidigere, og lar seg lettere trekke til skikkelig. Ellers så var ikke ideen om et kar som tanken står oppi så dum, det gir jo en god sikkerhet om noe skulle begynne å lekke. Eneste utfordringen da blir å få lagt slangen fra utløpet skikkelig, den må vel opp over kanten og ned igjen. Og dette vil vel medføre at tanken ikke lar seg tømme helt, en liten skvett vil nok sige tilbake etter tømming.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...