jrewing Startet 10.April.2021 Del på Facebook Startet 10.April.2021 Tidligere eier av min Sandøy 28 tresnekke hadde varme og god lufting hele vinteren. Er det lurt? Varm luft holder mer fuktighet og kan kondensere når den treffer kald båt. Dette er vestlandsklima. Sitér dette innlegget mail betyr post e-mail betyr e-post Link to post
BØstrøm Svart 10.April.2021 Del på Facebook Svart 10.April.2021 Bra tema. Jeg har stålbåt, og lurer på noe av det samme. Mot slutten av vinteren, når vanntemperaturen går ned mot null, blir det masse kondens på stålskroget i maskinrommet, og under dørkene, hvor det ikke er isolert. Ikke masse rust, men noe rust finner jeg, og lurer på om båten ville hatt det bedre uten varme ombord. Sitér dette innlegget Link to post
jrewing Svart 10.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2021 Ser at Redningsselskapet ikke anbefaler varme https://www.redningsselskapet.no/sikker-til-sjos/holder-baten-torr/ Får håpe det ikke har gjort for mye skade. Avfukter er jo topp (har en i kjelleren som gjør en god jobb) , men tror ikke jeg har noe sted å legge slangen. Men kanskje en stor dunk kan fungere og heller tømme den manuelt innimellom. Sitér dette innlegget mail betyr post e-mail betyr e-post Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.