Jump to content

Dårlig passform på ny kalesje, hvilke rettigheter har man?


trampeklapp

Recommended Posts

Siden det er en sollux så er den noen år gammel. Du har ikke kjøpt denne ny? Om ikke er det litt vanskelig å vite hva som er gjort før du fikk båten. Mulig at Fergie eier har flytta litt på justerbare fester. Er dette erstatning for den som ble levert med båten når den var ny? Sollux  fikk vel kalesjen fra den gang jens sagen som oss andre på sørlandet.. 

 

Min mening er at om man har kjøpt båten ny, ikke rørt en skrue så burde den passet litt bedre enn det bildene viser. Er du andre eier av båten så er det umulig å garantere for at ikke noe er flyttet på........

Link to post
Share on other sites

Vel, min sitter også dårlig, men den var sånn når jeg kjøpte båten. Har prøvd å justere stenger etc, men da bare forflytter problemet seg. Noen steder er det stramt som fy og andre steder er det slapt som bare det. Så det er ikke bare bare å justere her og der. Dette er sløvt av leverandør. Noen leverandører vet jeg kommer ned til båten og bistår med justering, men har du bestilt fra en langt vekk så gjør de ikke det.

Link to post
Share on other sites

Knude skrev 19 minutter siden:

Siden det er en sollux så er den noen år gammel. Du har ikke kjøpt denne ny? Om ikke er det litt vanskelig å vite hva som er gjort før du fikk båten. Mulig at Fergie eier har flytta litt på justerbare fester. Er dette erstatning for den som ble levert med båten når den var ny? Sollux  fikk vel kalesjen fra den gang jens sagen som oss andre på sørlandet.. 

 

Min mening er at om man har kjøpt båten ny, ikke rørt en skrue så burde den passet litt bedre enn det bildene viser. Er du andre eier av båten så er det umulig å garantere for at ikke noe er flyttet på........

 

Jo, men når den er bestilt på samme malnr som satt på den gamle, så burde jo passformen vært bedre? Eller har trådstarter bare bestilt på malnr hos leverandør kanskje? En vesentlig forskjell:cool:

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev 20 minutter siden:

Den passet jo ikke.

 

 

Det er desverre ikke så enkelt når man vet at spesielt Markilux duken strekker seg litt der den er stram å kryper litt der den er slakk. At justerbare fester kan flytte seg litt kan også hende.  At hovedbøyler blir flatere av mange grunner er også min erfaring.  Poenget mitt er akkurat det. Ikke helt enkelt:smiley:

Link to post
Share on other sites

Torsen67 skrev On 14.4.2021 at 9.48:

 

Jo, men når den er bestilt på samme malnr som satt på den gamle, så burde jo passformen vært bedre? Eller har trådstarter bare bestilt på malnr hos leverandør kanskje? En vesentlig forskjell:cool:

Er bestilt på etter malnummer på gml kalesje. 

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...