Jump to content

Tyveribeskyttelse av båt og motor, anbefalinger?


Vladak

Recommended Posts

Hei folkens .
Jeg skal importere en ny båt til Norge. Hva vil dere anbefale for å beskytte båten og motoren mot tyveri.  båten vil stå på vannet, men den vil også stå i en ubevoktet brakke.  Hva anbefaler dere ? - forsikre båten og motoren, registrere i småbåtregistret  ?  å sette securmark , eller en slags sporere?  hva gjør dere  i dette tilfellet? 

Link to post
Share on other sites

Quanta costa? 

Du bør vel uansett ha en slags forsikring, men det må du ta med selskapet ditt. Der er det så mange alternativer..

Jeg hadde nok uansett satt på en sporingsenhet, selv om de 'proffe' sannsynligvis finner eller uskadeliggjør den relativt raskt. Alt hjelper.

Om du kan få på Securmark er det veldig billig forsikring, skurkene er ikke glad i merket utstyr..

I hvertfall ikke hvis det finnes alternativ.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Legg gjerne ut detaljert informasjon om hvordan du har montert utstyret godt dokumentert med bilder i denne tråden, og oppgi hvor båten ligger på sjøen og i opplag. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 1 time siden:

Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Legg gjerne ut detaljert informasjon om hvordan du har montert utstyret godt dokumentert med bilder i denne tråden, og oppgi hvor båten ligger på sjøen og i opplag. 

:lol::clap:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg forstår problemet .. noen sporere er ganske enkle å finne og fjerne, og de som stjeler motorer gjør det profesjonelt og vet hvordan.  eventuelle sementer og låser kan enkelt kappes ned (båten min vil stå på et bortgjemt sted på øya).  i mitt tilfelle forblir forsikring og securmerk.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 11 timer siden:

Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Legg gjerne ut detaljert informasjon om hvordan du har montert utstyret godt dokumentert med bilder i denne tråden, og oppgi hvor båten ligger på sjøen og i opplag. 

 

Nøkler under matten: Alltid like usmart - mymayday.com

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

I dag så får man Trackere I alle størrelser og små som fyrstikk eske som kan gjemmes inni under ett eller annet som 

sender en grei sms hvis den drar på tur mens du er hjemme. Syns det er greit løsning hvis den er i en båt du har lagt masse arbeid eller du faktisk vill ha den tilbake hvis den forsvinner en dag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...