Vladak Startet 13.April.2021 Del på Facebook Startet 13.April.2021 Hei folkens . Jeg skal importere en ny båt til Norge. Hva vil dere anbefale for å beskytte båten og motoren mot tyveri. båten vil stå på vannet, men den vil også stå i en ubevoktet brakke. Hva anbefaler dere ? - forsikre båten og motoren, registrere i småbåtregistret ? å sette securmark , eller en slags sporere? hva gjør dere i dette tilfellet? Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Dette blir litt som forsikringsselskapet ønsker og gir rabatt til. Jeg hadde tracker og hengelås til brygga tidligere, men fant ut jeg ville heller ha ny båt enn å få tilbake en herpet om den skulle bli stjålet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Quanta costa? Du bør vel uansett ha en slags forsikring, men det må du ta med selskapet ditt. Der er det så mange alternativer.. Jeg hadde nok uansett satt på en sporingsenhet, selv om de 'proffe' sannsynligvis finner eller uskadeliggjør den relativt raskt. Alt hjelper. Om du kan få på Securmark er det veldig billig forsikring, skurkene er ikke glad i merket utstyr.. I hvertfall ikke hvis det finnes alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 https://a.aliexpress.com/_mrt7k9l Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Legg gjerne ut detaljert informasjon om hvordan du har montert utstyret godt dokumentert med bilder i denne tråden, og oppgi hvor båten ligger på sjøen og i opplag. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
X10an Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Komodo skrev 1 time siden: Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Hagebåt på tilhenger med NATO-krok. Drev demontert og motor på pall innendørs. Ingen batterier i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 13.April.2021 Del på Facebook Svart 13.April.2021 Komodo skrev for 1 time siden: Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Legg gjerne ut detaljert informasjon om hvordan du har montert utstyret godt dokumentert med bilder i denne tråden, og oppgi hvor båten ligger på sjøen og i opplag. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Jannmar Svart 14.April.2021 Del på Facebook Svart 14.April.2021 (redigert) Vladak skrev for 10 timer siden: Hei folkens . Jeg skal importere en ny båt til Norge. Hva vil dere anbefale for å beskytte båten og motoren mot tyveri. Litt spraymaling fra Biltema kan gjøre underverker. Redigert 14.April.2021 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vladak Svart 14.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2021 Så vidt jeg forstår problemet .. noen sporere er ganske enkle å finne og fjerne, og de som stjeler motorer gjør det profesjonelt og vet hvordan. eventuelle sementer og låser kan enkelt kappes ned (båten min vil stå på et bortgjemt sted på øya). i mitt tilfelle forblir forsikring og securmerk. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.April.2021 Del på Facebook Svart 14.April.2021 Komodo skrev for 11 timer siden: Jeg vil oppfordre alle til å liste opp hvilke tiltak de har gjort mot tyver. Legg gjerne ut detaljert informasjon om hvordan du har montert utstyret godt dokumentert med bilder i denne tråden, og oppgi hvor båten ligger på sjøen og i opplag. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Komodo Svart 14.April.2021 Del på Facebook Svart 14.April.2021 Da venter vi bare på at du legger ut adressen din @Mouche, samt koden på alarmen (hvis du har) Ps: Vil også ønske @Vladak velkommen til forumet, men i denne tråden tror jeg ikke du vil få de helt ærlige svarene. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Vladak Svart 14.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2021 (redigert) Takk Komodo. Hvilken forsikring anbefales ? Egenandel ? Hvis det ikke topp hemmelig 😁 Redigert 14.April.2021 av Vladak (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 14.April.2021 Del på Facebook Svart 14.April.2021 I dag så får man Trackere I alle størrelser og små som fyrstikk eske som kan gjemmes inni under ett eller annet som sender en grei sms hvis den drar på tur mens du er hjemme. Syns det er greit løsning hvis den er i en båt du har lagt masse arbeid eller du faktisk vill ha den tilbake hvis den forsvinner en dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.