Jump to content

Elgen kom fra babordsiden..... :o)


Walter_S

Recommended Posts

......han (eller er det en hun?) hadde meg på styrbord-baug og skulle egentlig vike, men jeg slo full bakk da jeg i dag møtte dette dyret øverst i Kjøkøysundet. Ville ikke stresse det alt for mye.

 

 

Har sett mye rart på / i vannet, men dette er første gang jeg måtte vike for en elg! :o) Dette skjedde midt på lyse dagen, kl.: 13:50

Bilde

 

Sjarken har stoppet helt opp, gassen på tomgang for ikke å skremme dyret. En Sabb med tørr eksos er jo ikke akkurat lydløs heller......

Bilde

 

Elgen hadde kurs for steinbrygga (Forsvarets depot) på nordenden av Kjøkøya. Den svømte langs brygga og kom seg vel i land! :smiley:

Bilde

 

Mye rart man skal oppleve....... :yesnod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Morsomt

 

Ser ut til at den har svømt et godt stykke også :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

vurderte ikke å ta den på slep da Walter ? Ettersom jeg husker, er du blitt en habil slepebåtfører, og Elgstek er da en kjekk variasjon til all torsken ?

Tanken streifet meg, ja - spesiellt siden torsken "glimrer med sitt fravær" for tiden. Men det ble ei bøtte full av sild isteden. :lol:

 

Det blir så mye blod, gørr og hår på dekk med et elgslakt....... :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

vurderte ikke å ta den på slep da Walter ? Ettersom jeg husker, er du blitt en habil slepebåtfører, og Elgstek er da en kjekk variasjon til all torsken ?

 

Suzuki

 

ja det skal en ekte sjømann til, for å fortrekke sild framfor elgbiff..

 

Suzuki

Hei.

Lurer om får lov skyte elg i vann enn landet ?

Eller forbudt tid å skyte elg uansett i vann eller land?

Kjenner ikke regler våpen (jeger). Best fiske enn våpen. Enig? :confused::blush:

Mvh At-le

Link to post
Share on other sites

Har sett mye rart på / i vannet, men dette er første gang jeg måtte vike for en elg! :o) Dette skjedde midt på lyse dagen, kl.: 13:50 . . . . . Mye rart man skal oppleve....... :yesnod:

Hei.

 

Ja, slike møter husker en lenge. Var utsatt for nesten det samme for noen år siden, ved nordenden

av Håøya i Oslofjorden. Vi lå fortøyd, og det var ikke langt fra at skogens konge gikk i dreggtauet vårt.

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

. Kanon er nok rette fiskeredskap der. :wink:

Normalt holder det med en 6.5x55 med god anslagskraft mot elg.

 

Det var jo bra at elgen kom fra babord - og ikke styrbord. For ellers kunne det blitt litt usikkerhet vedr vikepliktsreglene. Jeg har erfart at elg ikke forstår dette med vikeplikt når de krysser veien. Må være en medfødt svaket. Og jeg forstod vel i og for seg det da jeg så hjernen på en elg (den var død) - den var vel omtrent som en golfball. Ikke mye mer enn mat, overlevelse og sex maks en gang i året der nei. I føge enkelte kvinner omtrent på nivå med enhver mann - bortsett fra dette med sex da.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

... Og jeg forstod vel i og for seg det da jeg så hjernen på en elg (den var død) - den var vel omtrent som en golfball. Ikke mye mer enn mat, overlevelse og sex maks en gang i året der nei. I føge enkelte kvinner omtrent på nivå med enhver mann - bortsett fra dette med sex da.

Er vel ikke noe å ha på fordekket heller .... ? Du kan vel se etter når du er i Stockholm om det er noen av de nye Windy'ene som har elg på dekk (eller eget elgdekk kanskje)?
Link to post
Share on other sites

jeg tror du ligger tynt an At-le, om du jakter elg uten fellingstillatelse. Og å få elgen inlemmet i fangstkvota, er vel relativt umulig..

Sikkert greiere å holde seg til saker soim går på kroken..

 

Suzuki

Har jo hørt historier om fangst av "villsau" med kastesluk - kanskje det gikk an å prøve noe tilsvarende, men da med litt grøvere redskap... ? :cool:

 

Man må jo ha mat, og når torsken svikter, så... :smiley:

Link to post
Share on other sites

QUOTE(Svenning @ 03.11.05 08:40)

Du kan vel se etter når du er i Stockholm om det er noen av de nye Windy'ene som har eget elgdekk kanskje(sitat redigert av meg)

QUOTE Bitteliten

Windy lager ikke båter med flybridge

:lol::lol::lol:

 

Beste kommentar jeg har hørt (lest?) på aldri så lenge!! :flag:

Men ... hvordan klarer man seg uten, da? :confused:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er best at jeg ikke blir invitert opp til deg på cognac og cigar. Kan hende jeg tar med meg børsa til tilfelle det skulle komme et elgbest.

 

Hvordan man klarer seg uten elgdekk? Jeg forstår ikke problemstillingen. Mulig jeg er feil person til å uttale meg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er best at jeg ikke blir invitert opp til deg på cognac og cigar. Kan hende jeg tar med meg børsa til tilfelle det skulle komme et elgbest.

:lol: Skal ikke vise den komemntaren til QB ... hun ville muligens misforstå.

 

Derimot, den dag du befinner deg innenfor rekkevidde av Hangarskibets flyvende og flytende transportmidler, er du forpliktet til sammen med Worse å oppleve den ekstatiske lykke som utelukkende kan frembringes av alkoholnytelse (med måte) i kombinasjon med inhalasjon av tobakkens fortreffeligheter; alt selvsagt fra en høide som gir det rette perspektiv på livets herligheter. :yesnod:

 

La det være sagt: Unna sllipper du ikke!! :flag:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...