Jump to content

Bytte kran ved vask - Hva slags tetningsmasse under pyntering i gjennomføringen?

Familiesnekke

Recommended Posts

Hei! Jeg skal bytte vannkran til vasken på badet. Jeg lurte på hva slags tettemiddel jeg bør bruke under «pynteringen» over gjennomføringen, slik at vannsøl ikke trenger inn under og ned i sårkanten på benkeplaten og ned i skapet under vasken?

Jeg tenker at dette middelet ikke bør være et «lim», slik at det er mulig å demontere igjen neste gang, uten å ødelegge noe.

Har dere noen gode forslag, produktnavn?

Gammel kran:

11E2084E-3EB4-4329-BC56-1DB0A7477B17.jpeg.144b6b19dc54ca3d21c8eb5d4a3ace41.jpeg

Ny kran:

79D1EC80-AC3F-4964-8AFA-F382C0C53F60.jpeg.a5416168a8d72cd46aa282453ee43abc.jpeg

Tørrmontert:

image.jpg.9dbee1d4faf7431ab9b30a4467da9dc6.jpg

Redigert av Familiesnekke (see edit history)
Familiesnekke skrev 1 time siden:

Ingen pakning på denne fra Maritim...

Og hvis jeg legger på en pakning, så vil jo ikke pynteringen komme helt nedpå benkeplaten.

Jeg er altså ute etter et pakningstoff, som ikke limer, bare tetter og løsner lett mekanisk.

Nu har jeg montert ganske så mange blandebatterier i min karriere. Å pakning/Oring er standard.

Monterte sjøl i båten igår. Da billig blandebatteri fra biltema. Å sjøl der lå det o-ring i spor på undersiden.

Så må si at selger maritim noe uten, så hadde jeg personlig slengt møkka tilbake i tryna på de.

Maritim er ikke billige på ting. Så en bør faktisk kunne forvente at ting holder rett standard hos de.

O-ring ligger normalt i et eget spor å da kommer rosett/krans/pyntering(you name it) helt ned på.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Hulda skrev for 2 timer siden:

Butyl er noe kliss. Biltema pakningsilicone vil tette, og kan lett fjernes.

Ikke helt enig her. Butyltape er veldig lett å fjerne og tetter godt. Butylmasse som står ett døgn er også enkelt å fjerne mekanisk. 
Blir ikke klin av det. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Solbris II skrev 1 time siden:

Ikke helt enig her. Butyltape er veldig lett å fjerne og tetter godt. Butylmasse som står ett døgn er også enkelt å fjerne mekanisk. 
Blir ikke klin av det. 

Bruker massevis av butyl, jeg. Men ikke på vvs. Flott på takrenner og nedløpsrør. Dekksgjennomføringer, mange plasser. 

Big Horn skrev 10 minutter siden:

Silikon og butyl er for meg blitt så godt som overflødig etter at alle polymerproduktene kom på banen. Limer, ja, men ikke noe en pianotråd ikke fikser den dagen det skal ut.

Vel, kan du komme og ta av noen greier hos meg?

Har prøvd med pianotråd og gitarstreng. 
Endte opp med Feinsaga på en god del......

Mvh

Solbris II

Hulda skrev 1 minutt siden:

Bruker massevis av butyl, jeg. Men ikke på vvs. Flott på takrenner og nedløpsrør. Dekksgjennomføringer, mange plasser. 

Jo, men ble litt overrasket over at du skrev at det ble så mye klin... Jeg foretrekker butyl der det er egnet nettopp for å slippe slikt klin som blir av Tec7 og Sika 291 bl a. Gode produkter det også til sine ting selvsagt😁😁

Mvh

Solbris II

Ikke bruk silikon! Aldri! Det er noe forbannet dritt. I min tid som tømrer/flislegger med våtromssertifikat er silikon det stoffet jeg aldri har tatt i siden! Absolutt alle andre muligheter vurderes først!😂😂😂

Mvh

Solbris II

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...