Chilli Solbris Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Komodo skrev Just now: He he, ja silikon kan jo være noe dritt Jeg er heller ingen stor fan av silikon, men alt til sitt bruk. I dette tilfellet ser jeg ikke hva som kan gå galt med å bruke silikon. Bare noe herk å fjerne. Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Ser den, men problemet er vel størst der man skal overmale eller lime noe på nytt. I dette tilfellet kommer @Familiesnekke til å montere det nye blandebatteriet, og det blir stående der så lenge han eier båten Dersom blandebatteriet mot formodning skal av igjen er det en smal sak å skrape vekk silikonrestene fra servanten med en isskrape i plast e.l. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Komodo skrev for 2 timer siden: Ser den, men problemet er vel størst der man skal overmale eller lime noe på nytt. I dette tilfellet kommer @Familiesnekke til å montere det nye blandebatteriet, og det blir stående der så lenge han eier båten Dersom blandebatteriet mot formodning skal av igjen er det en smal sak å skrape vekk silikonrestene fra servanten med en isskrape i plast e.l. Du har helt rett @Komodo??? Jeg har bare utviklet et hat mot silikon som nok totalt sett er urettferdig mot produktet??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Familiesnekke Svart 25.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Hei; takk for alle innleggene og en god debatt om forskjellige løsninger. Jeg valgte til slutt å følge @Hulda sitt råd. Og i posen med «div tuber», så fant jeg Loctite SI 5926, som jeg tror er samme ulla som omtalt BT-produkt; pakningsilikon. Det har vært div andre utfordringer på veien, siden det er så J... trangt på undersiden, bak vasken, mot skroget; så det har gått med litt tid å få tak i nødvendige rørdeler. Men nå er det montert, og klinet som tøyt ut rundt var lett å tørke bort med rødsprit på papir. Rørdeler: Ferdig montert, på undersiden: Oversiden: Link to post
Chilli Solbris Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Familiesnekke skrev 11 minutter siden: Hei; takk for alle innleggene og en god debatt om forskjellige løsninger. Jeg valgte til slutt å følge @Hulda sitt råd. Og i posen med «div tuber», så fant jeg Loctite SI 5926, som jeg tror er samme ulla som omtalt BT-produkt; pakningsilikon. Det har vært div andre utfordringer på veien, siden det er så J... trangt på undersiden, bak vasken, mot skroget; så det har gått med litt tid å få tak i nødvendige rørdeler. Men nå er det montert, og klinet som tøyt ut rundt var lett å tørke bort med rødsprit på papir. Rørdeler: Ferdig montert, på undersiden: Oversiden: Du er happy! Vasken funker! Gjennomføringen er tett. Altså riktig løsning!??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Dette ble bra @Familiesnekke Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 25.April.2021 Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Uansett er det slik at om det ikke lekker, så er det 'godt nok'. Link to post
Familiesnekke Svart 25.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2021 Hehe, takk; om det er tett vil tiden vise. Jeg har ikke fylt på vann på båten ennå. Det er jo så kaldt om nettene, brrr..., så jeg er litt bekymret for frostsprengning. Spesielt i dusj på badeplattformen! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn