Jump to content

Trebåtmagasin


Trebåtmagasinet

Recommended Posts

#1. Det er miljøkriminalitet av verste skuffe å felle et pent tre i skogen for å bygge båt når man kan bruke et som falt ned av seg selv for mange millioner år siden.

#2. Tre er tre, og plast er tett.

#3. Hvor Tupperwarefolket møtes, diskuteres steder man har vært, steder man skal til og seilaser man har hatt. Hvor trebåtfolket møtes diskuteres råte, geit, sprekker og lensing.

Er litt i "mobbe-humør" i dag - pilket i 4 timer og fikk ikke torsk i dag! :smash: - derfor drar jeg frem denne tråden igjen! :wink:

 

Hvilken glassfiber-produksjonsbåt kan skildte med en slik rorkult?

 

Bilde

 

Nå regner jeg med at 'Krapyl' antageligvis har et stort "destroyer-type" ratt av syrefast stål (med kalveskinnstrekk?) i sin cockpitt - men tenk hvilken glede det er å ta i denne rorkulten? :wink:

 

...håper selvfølgelig at noen sluker agnet..... :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har jeg ikke! Jeg har rorkult! I teak.

Ts, ts, ts......

Æsj, det funka ikke. :nonod:#&!@!§!

 

;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Bilde

Første innfall hos meg må være den nordnorske "hæstkuk 37" :eek::lol:

 

Så kikket jeg litt på Finn annonsen til

Bilde

For en vakker båt - fikk umiddelbart kjøpetrang. Helt til jeg så rorkulten. Tenk å styre båten med den rorkulten mellom beina da. Må jo skremme ethvert kvindemenneske i flere sjømils omkrets

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

..... Må jo skremme ethvert kvindemenneske i flere sjømils omkrets

Ikke nødvendigvis, Bitteliten! :wink: Har du noen gangert tenkt på at det kunne ha motsatt effekt? :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

.......Og "blondinnemagnet" har jeg jo allerede anskaffet

;o) Dette er rett og slett en DISKRIMINERENDE og "sjåvinistisk" uttalelse, Bitteliten!

 

Du levner jo ikke resten av den kvinnelige befolkning en sjanse! Husk på "kvoteringsregelen" til Jens sin nye regjering! Den skal visstnok også gjelde hårfarge........ :lol:

 

Harmen etter mitt forgjeves forsøkt på torskepilkingen begynner å gi seg nå......

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Du levner jo ikke resten av den kvinnelige befolkning en sjanse! Husk på "kvoteringsregelen" til Jens sin nye regjering! Den skal visstnok også gjelde hårfarge........ :lol:

OK da - siden du insisterer så kan jeg nok akseptere mørkhårede skapninger også :lol: Og Jens bør nok tenke seg godt om før han sier noe som helst om kvinner, menn, politikk og sånn
Link to post
Share on other sites

Til Trebåtmagasinet:

 

Har lest om din seiltur fra Oslo mot Bergen, og det var morsom og spennende lesing. Håper du tar deg tid til å fullføre historien. Det er jo et stykke fra Lillesand til Bergen :cheers:

Historien er ferdig, men ikke lagt ut enda. Det skjer mer moro med både båt og motor før vi er framme. Litt øl blir det også. Men det gjør det alltid på båttur :drink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...