jrewing Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Jeg sluttet å måle da lampa slukket, skal sjekke hvor høyt den går. ? Buster L Mercury skrev On 28.4.2021 at 0.04: Dynamoen skal få magnetiseringsstrøm via ladelampa. Du kjenner at dynamoen går tungt når den får strøm. Uten magnetiseringsstrøm så spinner den lett som bare juling. Jeg tester dette med en makitadrill rett på mutteren på reimskiva på dynamoen, hvis det er plass nok. Reima må selvfølgelig av først. Har du en bra drill så kan du lade opp batteriet med den. ? Sitér dette innlegget mail betyr post e-mail betyr e-post Link to post
jrewing Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Fant et tydeligere bilde av det elektriske i verkstedmanualen. B+ var koblet til 4!!! Hvordan er det mulig å gjøre noe sånt? Nå har jeg koblet B+ slik som i manualen. Eneste jeg lurer på er om 4 er koblet til 6, men det må den vel være siden glødelampa og gløding tilsynelatende fungerer. (dobbelposter litt mellom denne tråden og prosjekttråden. håper det er greit) Beklager at jeg fortsetter å mase om dette, men dere kan selvfølgelig bare ignorere tråden :-) Takk til alle som kom med innspill forresten, settes pris på! Sitér dette innlegget mail betyr post e-mail betyr e-post Link to post
jrewing Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Var ute på fjorden i går! Målte 14,6V ? Men skulle ønske jeg visste hvor gløderne får strømmen fra. De virker tilsynelatende som de skal. Motoren starter lett og glødelampa lyser ikke når jeg starter varm motor. Sitér dette innlegget mail betyr post e-mail betyr e-post Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Vanligvis så sitter det et gløderelé et eller annet sted. Alle mulig konfigurasjoner på disse systemene. 1) Motorstart nær forestående (melding på skjermen, gløding pågår, så starter motoren av seg selv) 2) Trykk inn knott inntil indikator lyser klart rødt (eks. Merchedes 636, gamle 180, 190 D, etc) 3) Tenning på, lampe lyser, den slukker, trykk på startknott og motoren går (eks. Hulda, USA-motor) 4) Ingenting, motoren starter, (eks. BMW) 5) Andre mulige. Lombardini ser ut til å ha et gløderelé merket 6, med tekst glow plug controller. Et temp. og/eller tidsstyrt relé. De fleste, etter steinalderen, har en temp.føler som forteller glødereléet når det ikke skal koble inn. På Hulda kutter denne føleren kretsen om kjølevannstemperaturen er >30 grader C, da kan ikke glødingen starte. Stort sett tas strømmen fra tenningskretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.