Krapyl Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 alle kjeltringer har disse GSM jammerne Nei, det tror ikke jeg heller. En småkjeltring ute etter ett eller annet å ta med seg for å selge for noen få kroner vil nok ikke ha en. Men en som gjør et tyveri av en dyr båt vil garantert ha en. Re. alarm på landstrøm. Jeg kom engang sent inn til en populær havn. Tavla var full, så jeg nappa ut en kontakt, plugga inn splitteren, og kobla på igjen. En alarm gikk selvfølgelig. Hva jeg sa til eieren når han geberdet seg skal jeg ikke gjenta. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
roaldbj Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Det kan jo være at det var TVen som gikk av og ikke alarmen som gikk på? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Den gikk isåtilfelle av i ca. 8 sekunder og bråkte mye når den ble avslått. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fluctus Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 For det første: Ja alarmen virker etter hensikten For det andre: Den eneste svakheten jeg har funnet er at man ikke kan konfigurere noen av sensorinngangene til ikke å gi sirenealarm. Det betyr at for å få landstrømalarm på SMS så vil også sirenen hyle. For å unngå dette når landstrøm ikke er kritisk, så har jeg koblet en bryter på landstrømdeteksjonen slik at jeg kan bruke alarmen uten at den trigger ved 230V bortfall. Jeg regner f.eks. ikke med å bruke landstrømdeteksjon i gjestehavner! Ser for meg situasjonen som er beskrevet i innlegget til Krapyl Til orentering: Landstrømdeteksjon er ikke standard på alarmen - det er noe jeg har fikset selv. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Sjøsyk: Til orentering: Landstrømdeteksjon er ikke standard på alarmen - det er noe jeg har fikset selv. Har du en tegning på hvordan du har gjort det? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Den eneste svakheten jeg har funnet er at man ikke kan konfigurere noen av sensorinngangene til ikke å gi sirenealarm.Samme problem som vi har diskutert tidligere vedr. GPS alarmen fra Clas Ohlson... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Jepp, jeg undersøkte dette med kundesupport hos ClasO, fikk svar at det ikke var mulig. Elendig av disse alarmprodusentene etter min mening. Virker lite gjennomtenkt. Sitér dette innlegget Link to post
Fluctus Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Hadde ikke tegning - men har det nå Brukte et 230V relé fra Clas Ohlson (36-1984) og en vanlig vippebryter. Monterte det hele inn i en IP55 boks med nippler for gjennomføring av 230V ledning og ledning til alarm. Det er helt ufarlig å la denne boksen stå med fri tilgang. Jeg valgte å bruke et relé for å være sikker på å få et godt galvanisk og støymessig (230V støy) skille mellom landstrøm og 12V i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Takk Sjøsyk, den var fin. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Jepp, jeg undersøkte dette med kundesupport hos ClasO, fikk svar at det ikke var mulig. Mye taler for at Clas Ohlson alarmen er produsert av RedKnows, kabinettet er svært likt i konstruksjonen og antennen er identisk.Ohlson alarmen har firmware rev.1.0, så det finnes vel håp om at det kommer oppdateringer.... Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 (redigert) Noen som har hørt om denne alarmen/firmaet ? http://GLOBY.NO i Tananger. Er dette et godt alternativ til Redknows ( som forøvrig har stoooore leverings problemer for tiden) eller er det bare "søppel" ? GSM Deluxe Alarmsystem - Med simkort modul, komplett klart til montering Pris: kr 2.998 Varenummer: GLC-619 Denne alarmen har ubegrenset rekkevidde for kontroll og avlytting av kjøretøy og båter, dette ved hjelp av innebygd GSM modul. Du monterer enkelt et sim GSM mobil kontantkort i hovudsentralen på alarmen, og du har da full kontroll over kjøretøyet over hele verden så lenge du har GSM mobil dekning. Noen av funksjonene: - Du kan også ringe til alarmen for å avlytte kjøretøyet ved hjelp av den medfølgene mikrofonen. - Start eller stop bilen fra hele verden, om noen stjeler bilen kan du enkelt stoppe den med deres vanlige mobiltelefon. - Ved stille alarm aktivert kan kjøretøyet sporest av politiet ved hjelp av GSM signalene. - alle funksjoner kan styrest med hjelp av 2 fjernkontroller, eller deres egen mobiltelefon. Specifications: Control Unit x 1 4 Button 1 way remote control x 2 Start Relay Set x 1 Smart LED x 1 Starter Kill Relay x 1 Shock Sensor x 1 Over-ride switch x 1 Wire Harness With Siren Features: GSM mobile phone built-in. Can control the car alarm anywhere which having mobile phone signal all the world. Real two-way mutual response. Remote start engine, monitoring situation of car. Set arming, disarming, car finding, anti-hijacking and engine cutting off (in place of the basic function of transmitter). Voice reminding function, change the password. Anti-false warning, silent for environment protection. Car finding, anti-hijacking, central lock automation. Parking on roadside warning Redigert 16.April.2006 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 Det skjer åpenbart en rivende utvikling innen GSM mobil systemer i forbindelse med alarmer som kan benyttes i båt. Jeg prøver å orientere meg litt innen dette feltet - men synes ikke det er lett. Dette beror vel på at jeg ikke vet hva jeg trenger og hva som er greit å ha tilgang på. Det er klart det er greit å vite hva som er batterispenningene ombord, men det er viktigere å vite om båten er stjålet (har forflyttet GPS-posisjon). Kan Alo Mikkel si noe mer om hva han anser er vanskene med Redknows utover leveringsproblemene (og hva som er årsaken til disse?). Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 16.April.2006 Link til dette innlegget Svart 16.April.2006 Har ike fått noen melding om leveringsproblemer fra redKnows. Kontaktes til uken. GSM Deluxe Alarmsystem - Med simkort modul, komplett klart til montering Kan ikke se at denne har GPS Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 (redigert) Jeg bestilte en redknows fra Maritim i begynnelsen av februar!!! (Da jeg bestilte kostet den kr 3.498,-. Nå ser jeg prisen er satt opp til 4.850,-. Undrer meg på hvilken hva jeg må betale når den en gang kommer) - Den har fortsatt ikke kommet. - og det virker som om Maritim har purret importøren ganske ofte. Den kommer KANSKJE etter påske. - Jeg ser på alternativer fordi jeg vil ha alarmen NÅ. For min del er ikke GPS det helt esensielle, all den tid jeg allerede har Trackguard innstallert. For meg er det viktigst å få melding om NÅR tyveriet skjer. Sporingen er allerede tatt hånd om via Trackguard. ( også vil jeg ha en ferdig pakke m/ monteringsanvisninger istedet for å komponere noe selv, -ala GSM enheten til Class Ohlsson( selv om den sikkert er helt ok) ) Redigert 17.April.2006 av Alo Mikkel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 17.April.2006 Link til dette innlegget Svart 17.April.2006 Jeg bestilte en redknows fra Maritim i begynnelsen av februar!!! (Da jeg bestilte kostet den kr 3.498,-. Nå ser jeg prisen er satt opp til 4.850,-. Undrer meg på hvilken hva jeg må betale når den en gang kommer) - Den har fortsatt ikke kommet. - og det virker som om Maritim har purret importøren ganske ofte. Den kommer KANSKJE etter påske. Jeg ville sendt en epost hvor jeg gjør oppmerksom på misforholdet i pris og bedt om en bekreftelse på at prisen du skal betale er 3.489,- Eventuelt kan du ringe - men be om en skriftlig bekreftelse og navnet på personen du snakker med. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 30.April.2006 Link til dette innlegget Svart 30.April.2006 (redigert) Har fått beskjed at leveringsproblemene er overstått. Sto bl.a. på venting på norsk bruksanvisning. Redigert 30.April.2006 av Nor Star (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Har tenkt å bestille alarm en av de nærmeste dagene. Vurderer å kjøpe redknows, men ser at Clas Ohlson har en som er mye rimligere ,lurer på hvem som er enklest å instalere. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Jeg har fulgt kommentarene til Nor Star. Jeg er blant de på BÅ som ønsker et effektivt system for overvåking av båten via mobiltelefon. Jeg er først og fremst opptatt av informasjon når båten flytter seg ut over variasjon i satelittposisjoneringssystemet (la oss si 100 meter). Det er også greit å få informasjon dersom noen går ombord i avlåste områder (salong). Informasjon om vanninntreging og lav batterispennig er også interessant. Hvor langt har Redkows/ SBX-3 nå kommet med et funksjonsdyktig system? Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 roaldbj Så snart SBX-3 er aktivert, vil den merke seg posisjonen. Hvis den flyttes utenfor et definert område rundt denne, vil alarmen utløses. Størrelsen på området kan justeres. Du kan koble magnetkontakter på dører som utløser alarmen ved innbrudd (1 stk. følger med). Kan også reagere på impulser fra andre typer sensorer, f.eks. tråkkematte eller bevegelsesensorer. Lav batterispenning er standard. Når spenningen synker under 9 volt i mer enn 40 sekunder utløses alarmen. Dette er mest for å melde fra hvis noen kutter strømtilførselen til alarmen. Vanninntrenging går igjen på dette med sensorer. Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 2.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2006 Har tenkt å bestille alarm en av de nærmeste dagene. Vurderer å kjøpe redknows, men ser at Clas Ohlson har en som er mye rimligere ,lurer på hvem som er enklest å instalere. De to enhetene er nok ganske like hva gjelder vanskelighetsgrad ved å innstallere. . Jeg innstalerte C. Ohlsson alarm i helgen, uten noe forkunnskap. Det gikk veldig greit. 4 magnetkontakter 1 tråkkematte , et backup batteri. Totalsum ca kr 3.200,- Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Hvordan fungerte alarmen fra Clas Ohlson ? Og hva var i standard pakken ? Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Nå ser jeg at Clas Ohlsson også har begynt å selge RedKnows. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Har nå hatt Clas Ohlsson alarmen i drift på hytta nærmere ett år og den fungerer fint. Men i båtsammenheng er det synd at man ikke kan sette den opp til å gi "stille" alarm. Har nå sendt en epost til CO med spørsmål om de har planer om å forbedre dette. Finner ikke RedKnows på websiden deres. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...mp;IsCampaign=N Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
roaldbj Svart 6.September.2006 Link til dette innlegget Svart 6.September.2006 Det er en ganske utførlig beskrivelse av Redkows systemet på denne siden: http://www.redknows.com/sbx3ezstart/ forutsatt at man registrerer seg som bruker. Det gikk helt greit for meg å bli registrert selv om jeg enda ikke har noe produkt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.