Ingar Svart 6.September.2006 Link til dette innlegget Svart 6.September.2006 Manualene for disse alarmene ligger i Dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.September.2006 Link til dette innlegget Svart 6.September.2006 Jeg setter pris på flere brukererfaringer før jeg satser på Redknows-systemet. Kan noen bidra med overveide synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jeg har set litt mer på alarmsystem for båten og synes fremdeles at Redknows virker interessant. Er det noen som har negative erfaringer med denne alarmen? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Men i båtsammenheng er det synd at man ikke kan sette den opp til å gi "stille" alarm.Har nå sendt en epost til CO med spørsmål om de har planer om å forbedre dette. Fikk omsider svar. De har ingen planer om å gjøre noe med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Fikk omsider svar. De har ingen planer om å gjøre noe med dette. Synd. I havna jeg har ligget denne sesongen er det forbud mot støyende alarmer. (Som periodevis båtboer har jeg satt pris på dette. Det er ille nok å måtte høre på forsiktige varselpip fra ymse instrumentalarmer i nabobåtene når de holder på slik i dager og uker.) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Ja, jeg forsøkte å forklare at de sannsynligvis ville kunne selge mer ved å endre på dette uten at det vakte noen interesse... Mulig at dette er ett produkt som Redknows har laget billigst mulig for Clas Ohlson, hardware'en er bra, men firmwar'en er mildt sagt enkel... Har også tidligere spurt dem om firmware kan oppdateres av brukeren, uten å få svar. Selv har jeg ikke behov for denne funksjonaliteten da jeg bruker den som en ren innbruddsalarm på hytta. Men de som har den i båten kan jo forsøke å spørre Redknows direkte. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Men de som har den i båten kan jo forsøke å spørre Redknows direkte. Jeg har veldig liten tålmodighet med hensyn til slike ting når det er flere leverandører å velge mellom. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 (redigert) Hellmertz i sverige lager bedre produkter... Redigert 23.September.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Jeg har veldig liten tålmodighet med hensyn til slike ting når det er flere leverandører å velge mellom. Kommentaren var tiltenkt de som allerede har kjøpt Ohlson alarmen, har inntrykk av at det er solgt endel av den.Trodde heller ikke av det var så mye slikt utstyr å velge i. Iallfall ikke i den prisklassen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Trodde heller ikke av det var så mye slikt utstyr å velge i. Iallfall ikke i den prisklassen. Det stemmer, men det er valgmuligheter. Om den billigste ikke er tilfredsstillende så er den kanskje for billig... Jeg ønsker en som varsler innbrudd, at båten flytter seg utenfor definert område, lekkasje, frostfare, lav batterispenning, utfall av landstrøm og som i perioder sender en statusmelding regelmessig. Den ønskelista medførte at det billigste utstyret ikke passet mine behov. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Innholdet i innlegg # 110 av Sjøtummel er sentralt også for meg. Hvilke alternativer har vi da? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Hvilke alternativer har vi da? For å sitere meg selv: Hellmertz i sverige lager bedre produkter... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Hvilke alternativer har vi da? Tja, det er nevnt noen i denne tråden, og du finner også lenker til andre tråder som diskuterer alarmer. Jeg spør og graver når jeg er innom butikker, messer og andre steder, men jeg kommer ikke til å si noe om hvilke alarmer jeg til syvende og sist har kjøpt til hus, bil eller båt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Javel. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 I havna jeg har ligget denne sesongen er det forbud mot støyende alarmer Jeg kommer til å montere et strobelys fra Clas O. i stedet for sirene. Når alarmen går vil det blinke rødt ut fra et vindu el.l. samtidig som jeg får melding på mobil med posisjoner etc. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Jeg har forståelse for at man ikke legger ut informasjon om det system man selv velger. Jeg har sendt forespørsel til Hellmertz og avventer svar derfra. Jeg har fire ønsker når det gjelder trådløs alarm i båten: 1) Innbruddsvarsling 2) Vanninntregning 3) Forflytning av båten fra fortøyningssted (uansett hvor jeg er i Skandinavia) 4) Lavt spenningsnivå på batteribanker (4 stk), evt bortfall av landstrøm Dersom det i tillegg er mulig å starte/stoppe apperatur er det greit. Eksempelvis kan flere av oss fjernstyre tilkobling av generator, varmer og kjøleskap. Hadde vært interessant å se hva som er mulig med de moderne alarmsystemene som er tilpasset båt. Er det noen som kjenner til hva vekterselskapene i Norge tilbyr når det gjelder båtalarmer? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Javel Problemet med mobiljammere lar seg løse det også. En mulighet er at alarmen titt og ofte sender ut et signal som sier "alt er vel". Det blir litt dyrt med en enhet som kun sender SMS, men det finnes andre muligheter, f.eks. GPRS. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg har fire ønsker når det gjelder trådløs alarm i båten: Alle disse ønskene er dekket med denne alarmen, for å ikke glemme muligheten til å ringe alarmen og høre hva som foregår ombord... Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg har en redknows alarm, funker ok for meg. Men du kan glemme å ringe alarmen for å sjekke hva som sies ombord. Dette er teoretisk. Testet hjemme med radio i nærheten av alarmen i et stille rom. jeg kunne knapt høre radioen. Har hatt problem med sirena, men kjøpte en buzzer hos CO som funka. alarmen er veldig grei for å sjekke om båten ligger på plass. Alarmen funker også dersom den er utenfor geofence området som for meg er satt til ca 60x60 m. glemmer som regel å slå av alarmen når jeg skal ut og da kommer det en tekstmelding. Har også kopla vann sensor til alarmen det funker. Er fornøyd, ok pris. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg forstår at medlemmene ikke vil informere om sine valg på et offentlig tilgjengeig nett. Erfaringene til tttpa er slik at jeg ønsker å skjekke ut dette mer grundig. Det undrer meg at ikke representanter for forsikringsselskap deltar i denne drøftingen. Sitér dette innlegget Link to post
kristian Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Noen som har sett på denne fra IF If Tracker Har du gitt båten din beskjed om å ringe hvis den blir stjålet? Hvert år stjeles tusenvis av båter i Norge og mange av dem kommer aldri til rette igjen. Med If Tracker får du kontroll på hvor båten din befinner seg, uavhengig av om det er du selv eller ubudne gjester som er om bord. If Tracker er et samarbeid mellom Followit AB, Viking og If. If Tracker er en trygghetspakke som er spesielt utviklet for deg som har forsikret båten din hos oss. Systemet er basert på satellittnavigering og GSM. Pakken består av en sporingsenhet på størrelse med en fyrstikkeske som gjemmes i båten din. Når sporingsenheten er aktivert kan den angi båtens posisjon over hele Europa. If Tracker kan brukes på flere måter: Sporing hjelper deg å lokalisere en stjålet båt og hvis du har kjørt deg vill. Ankervakten varsler Vikings alarmsentral som kontakter deg med en gang båten blir flyttet. Assistanseknappen er en tilleggstjeneste som gir ekstra trygghet i nødsituasjoner. Også her sendes melding til Vikings alarmsentral som kontakter deg umiddelbart. Koster kr.3990,- men rykte sier man får halv pris hvis man har bil forsikret i IF, og slipper egenandel på tyveri Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Heisann har lest endel om alarmer men ikke helt sikker på hva jeg skal velge enda . Tenkte på den til C.Olson , den er billig og den har jo det jeg trenger . GSM varslig må jo være perfekt , kort vei til havna også vis det skulle skje noe men . Noen her inne som har den alarmen til Clas.O ? Hadde vært fint å høre erfaringer fra dere om den funker og er bra nok ? Altid litt skeptisk når ting er så mye billigere enn andre ting , men har forstått at denne er helt ok . Hva med montering av denne , går det greit for en vanlig man ? Håper å høre litt fra dere om den da jeg er på vei for å handle den i løpet av uken til nybåten . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Framtia Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Jeg løfter denne tråden for å få tips for valg av alarm til båt. Jeg ønsker først og fremst en ren innbruddsalarm (uten GSM-modul eller andre funksjoner) og er fristet til å gå for Defa 821XG med bevegelsessensor. Noen som har erfaring med denne ombord i båt? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
roaldbj Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 Er det lurt å løfte denne problemstillingen i en tråd som i utgangspunktet er knyttet til mobiltelefonalarm? Det virker for meg som at flere og flere alarmsystemer er knyttet opp mot GSM - noe som fungerer bra i Norge/Skandinavia. I Norge er det jo helt topp ved at vi kan ha 6 telefonnummere knyttet til Familie (i alle fall i Telenor Mobil systemet). Jeg er svært imponert over de to uavhengige GSM alarmsystemene jeg har i båten nå for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 18.November.2008 Link til dette innlegget Svart 18.November.2008 beklager avsporingen. Skal lete opp en mer egnet tråd. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.