Sjøstein Startet 28.April.2021 Link til dette innlegget Startet 28.April.2021 Jeg har stort sett bare vært i området med seilbåt og derfor aldri tenkt på å prøve meg på Strømsundet. Men om et par uker skal jeg loffe litt rundt i området med snekke og lurer på om det er greit å komme seg gjennom her? Det er en Saga 27 som stikker ca. 0,8 så vidt jeg husker. Det eneste dybdemålet jeg ser i kartet er 1,5 m midt i sundet. Noen som er kjent her? Greit å være sikker med lånt båt, men morsomt å prøve seg på steder man ikke kommer gjennom med kjøl og pinne når man først har sjansen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Har lirket meg gjennom der med Yamaha29 seilbåt. Burde ikke være problem med snekke. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) Det bør gå greit, bare legg deg midt i renna der det er smalest. Er en del båter som går igjennom der på en fin dag, så vent heller på at motgående passerer slik at du kan gå alene i midten akkurat på det smaleste. Hvis du først loffer gjennom Strømsund kan du jo sjekke ut Flatskjæra rett på utsiden. Gå inn/ut fra nordøst. Fin plass å ligge. Redigert 28.April.2021 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sjøstein Svart 28.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Supert, takk skal dere ha. Da skal jeg nok prøve meg. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Har gått gjennom der med Viksund 31 med 1,3m dypgående. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 28.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Supert, da er nok Sagaen godt innafor! Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Bare husk at det kan være stor forskjell på høyt og lavt vann. Mye veldig lavt vann for tiden. Dybde er jo oppgitt ved laveste lavvann, men jeg hadde nok latt være ved lavvann med Viksunden. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Jeg målte med båtshake i fjor og da målte jeg 1.2 meter Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) På Google Maps kan det se ut som snekka i bildet kjører opp en del mudder. Mulig det er grunt her? Redigert 28.April.2021 av SVARTEN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Jeg subba nedi der med RS Sundt en gang. ??? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Bitteliten skrev for 3 timer siden: Jeg subba nedi der med RS Sundt en gang. ??? HÆ? Den stikker jo bare 0,65? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) Vi var vel et litt tungt crew da ? eller lavvann Redigert 28.April.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Bitteliten skrev 17 minutter siden: Vi var vel et litt tungt crew da ? eller lavvann Det er derfor vi har fått innført BMI-krav ja ... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 28.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) Da er vi flere som ligger tynt an. Får ta tidevann og last med i betraktningen. Eller kanskje sende madammen på land når jeg går gjennom? Redigert 28.April.2021 av Sjøstein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Kom gjerne tilbake hit med reaksjonen fra madammen når du setter henne i land med beskjed om at hvis hun blir i båten kommer dere til å subbe gjennom sundet...? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gullfisk Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Kan bli vanskelig å få henne ombord igjen etterpå kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 29.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Spørs nok det ja. Ved nærmere ettertanke synes jeg jo også det er flott på utsida av Strømtangen... Er nok langt mindre risikabelt å gå rundt der i kuling. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Kan jo sette kona i en jolle på slep bak da, om det blir protester... Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Gått gjennom flere ganger med Saga 315. Den stakk vel meter'n. Opplevde at kart og terreng stemte meget godt overens. Har merket en del strøm gjennom sundet - naturlig nok - noe man skal ta med i beregningen. Lav hastighet/minimum styrefart i kombinasjon med strøm kan gi opphav til utilsiktede kursforandringer. ? Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Sjøstein Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Takk, da bør vel 27-foteren også klare det. I alle fall på høyvann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.