Jump to content

Strømsundet bak Strømtangen - kommer man gjennom her med snekke?

Sjøstein

Recommended Posts

Jeg har stort sett bare vært i området med seilbåt og derfor aldri tenkt på å prøve meg på Strømsundet. Men om et par uker skal jeg loffe litt rundt i området med snekke og lurer på om det er greit å komme seg gjennom her? Det er en Saga 27 som stikker ca. 0,8 så vidt jeg husker. Det eneste dybdemålet jeg ser i kartet er 1,5 m midt i sundet. Noen som er kjent her? Greit å være sikker med lånt båt, men morsomt å prøve seg på steder man ikke kommer gjennom med kjøl og pinne når man først har sjansen.

Det bør gå greit, bare legg deg midt i renna der det er smalest. Er en del båter som går igjennom der på en fin dag, så vent heller på at motgående passerer slik at du kan gå alene i midten akkurat på det smaleste.

Hvis du først loffer gjennom Strømsund kan du jo sjekke ut Flatskjæra rett på utsiden. Gå inn/ut fra nordøst. Fin plass å ligge.

Redigert av Honduras (see edit history)

Gått gjennom flere ganger med Saga 315. Den stakk vel meter'n. 

Opplevde at kart og terreng stemte meget godt overens. 

Har merket en del strøm gjennom sundet - naturlig nok - noe man skal ta med i beregningen. Lav hastighet/minimum styrefart i kombinasjon med strøm kan gi opphav til utilsiktede kursforandringer. ?

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...