Jump to content

Hva mener dere om VP Tmd31A 105 hk på aksling 1988 mod 1761 timer er dette gode motorer ?

Meg og min båt

Recommended Posts

Ja, dette er gode motorer. Desse ble levert med opp til 170 hk, da med kompressor. Så når du luffer rundt med rundt 90 hk på denne, så har du en evighetsmaskin. Slitedeler som vannpumper, dynamo, turbo, etc. er vel det som mest sannsynlig kommer til å ryke først.

Min fungerer helt greit ennå. Med sikkert dobbelt så mange timer på.

dele tilgang er helt ok ennå. A modellen ryker litt når den er kald, har den spjeld enda på eksos albuen pass på att det står alltid i åpen full posisjon. En motor som har fått vedlikehold er vanligvis en god motor. Men det ser ut som å komme til kjølere på den der er ett mareritt..

Edited by Furu (see edit history)

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Takk for svar den står i en saga 25 som jeg vurderer å kjøpe . Er klar over at det er en gammel motor , men den skal være godt vedlikeholdt . Tæring er jo vanskelig å se på innsiden , men anoder på kjølesystemet  har væt skiftet regelmessig ifølge eier .