eirkabrev Startet 29.April.2021 Link til dette innlegget Startet 29.April.2021 Hei dere, jeg har et barn på ett år som skal være med i båten i sommer og i den anledning lurer jeg på gode løsninger for at barnet kan sitte trygt. I fjor, løste vi dette med liggedelen til barnevogna hvor dette ble spent fast. Denne løsningen blir imidlertid for klossete i år og vi ønsker noe hvor barnet gjerne kan sitte greit oppreist samtidig som ho kan følge med på det som skjer. Jeg har tidligere på forumet sett løsninger fra lagun, hvor man benytter bordstativ og barnesete, men jeg kan ikke finne dette til salgs noe sted. Om noen skulle vite om hvor jeg kan skaffe dette eller har til salgs så ta gjerne kontakt. Ellers er jeg åpen for smarte løsninger! Håper å høre fra dere og jeg vil tro andre enn meg også kan dra nytte av en slik tråd. Link to post
Big Horn Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Hvis det er båten i profilbildet ditt er det vel en grei løsning å stroppe fast barnesetet som står på benken i cockpit i en vinsj, kryssholdt el. lignende utenfor cockpit? Slik har iallefall jeg jort det med begge ungene i den alderen. Ved behov kan du også legge en antisklimatte mellom benken og setet. Link to post
Anders And Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Jeg laget noen spor i barnesete fra IKEA og stroppet fast. GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
eirkabrev Svart 29.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Takk for svar. Ja det er båten på bildet, en finnsailer 34 med god plass i cockpit. Når det er sagt så kunne jeg nok tenke meg å ha barnet i cockpitten og gjerne under doghouset skjerma for vind, regn og sol. Tenker å benytte denne når vi skal legge til/fra, samt i situasjoner hvor også mor må bidra med div. Kanskje også når vi skal spise etc. Link to post
eirkabrev Svart 29.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Den var smart! Kanskje jeg klarer å feste stroppen under cockpitluka! Takk for fint tips! Veldig trivelig bilde også :) Link to post
Big Horn Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Finnes det ikke egnet festepunkt kan du altids kjøpe deg en sugekopp som fester godt på gelcoaten. Link to post
"LISE" Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Har ikke noe bilde, men har også brukt en barnestol fra IKEA. Hos meg står den i sofaen i salongen. Frambena står i gulvet, og skjærte til en trekloss som hviler i sofaen istedet for bakbena. Stroppet fast med en lastestropp. Løsningen har fungert bra på ett barn tidligere, og denne sesongen skal lillesøster også få prøve seg. Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
willmasta Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Seasea har Lagun. Ellers har jeg kanskje vårt gamle til salgs. Med sete. I seilbåt er det digg å kunne svinge rundt ved kryss etc. Link to post
eirkabrev Svart 29.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Takk for svar, sendt deg pm. Mvh Andreas Link to post
Camargue44 Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Vi har brukt en bilsete for begge våre unger. Det har fungert veldig bra, fordi da vet man hvor ungen er. ? Link to post
Kallethekid Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Jeg brukte et Hamax sykkelsete og brukte en av rekkestøttene i stedet for "seterøret" på sykkelen. Link to post
89rrc Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Hei, vi surra fast eit billeg sykkelsete frå finn mot pushpiten, her satt den yngste arvingen med full oversikt ( Bavaria 36). Skrudde av hurtigfeste biten uten og satte det fast med ein sånn lastereim. Ikkje segla så mykje hard kryss med minsten, så sjelden nødvendig å flytte setet. Link to post
enslagsgjest Svart 29.April.2021 Link til dette innlegget Svart 29.April.2021 Sjekk ut RAN sailing på YouTube. De har montert et barnesete på et slags svingbart bordfeste i cockpit. Jeg er en slags gjest Link to post
eirkabrev Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Takk for svar, dere Mange gode tips her. Ja, jeg har sett RAN sin løsning og jeg tror dette er lagun-opplegget jeg nevnte over. Om noen skulle ha denne til salgs er jeg interessert da den ser veldig god ut Link to post
oystein_k Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Hei Sendte deg direkte melding. Har et sånt sete jeg vil selge. Bor i Moss Link to post
seilbaaten Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Vi benyttet et vanlig sykkelsete fra Hamax og snudde stengene som skulle i den braketten som festes på setepinnen bakover i stedet for forover. Braketten som skulle på setepinnen satte vi på pushpiten. Hadde trodd det kom til å ruste, men det gjorde det ikke. Begynner å bli en del år siden vi hadde sykkelsete om bord Kan jo hende sykkelsetene og fresteanordninger er anderledes i dag... Du ser et bilde av vår installasjon i innlegget "Barn i båt" www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
aroneid Svart 30.April.2021 Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 Vi har brukt denne typen mykje, men det krev at du har bordplate eller liknande å feste til. https://www.babyshop.no/uto-bordstol-midnight-black/p/230738?country_override=NO&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-no-css-low-new&gclid=Cj0KCQjw1a6EBhC0ARIsAOiTkrHF_45fY4FqmdDSS7FzrPkq4RplRdBMWgsM-B8UaWV3X-zZMPS8NS8aAp8lEALw_wcB Link to post
eirkabrev Svart 30.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2021 (redigert) Sitat Vi benyttet et vanlig sykkelsete fra Hamax og snudde stengene som skulle i den braketten som festes på setepinnen bakover i stedet for forover. Braketten som skulle på setepinnen satte vi på pushpiten. Hadde trodd det kom til å ruste, men det gjorde det ikke. Begynner å bli en del år siden vi hadde sykkelsete om bord Kan jo hende sykkelsetene og fresteanordninger er anderledes i dag... For en kul side du har laget, det er jo en ressursbank for småbarnsforeldre med båt! Ideen du nevner har jeg lekt med også, men vi har en sentercockpit med brede dollbord på sidene så dette fungerer dessverre ikke for oss, men for de med konvensjonell cockpit er jo dette genialt! Redigert 30.April.2021 av eirkabrev (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn