Raserkalle Startet 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2021 Hei, gode båtfolk. Jeg har en Quicksilver Pilothouse 21 som ligger på sjøen hele året. Situasjonen er som følger: Båten er veldig møkkete, jfr bilde. Pga dårlig rygg og generelt svak muskulatur kan jeg i liten grad ligge på kne og skrubbe, men jeg kan bruke høytrykkspyler. Så er spørsmålene: 1. Finnes det et vidundermiddel jeg kan dusje på båten, feks med ei hagesprøyte, og så bruke høytrykkspyleren for å få båten skikkelig rein? 2. Finnes det et tilsvarende vidundermiddel som er lett å påføre og som man bare kan gni litt forsiktig på, og så har båten fått en form for boning? Alle gode forslag tas imot med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Ser du bor på Finnøy? Hør med Olav Reilstad, han har mye bra midler til slikt, og både utstyr og folk til å gjøre jobben om det også skulle behøves. Hilsen en Foldøy med hytte på Reilstad? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Grand Banks jr Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 (redigert) Jeg har veldig god erfaring med god bilsåpe for skumkanon, og god høyttrykkspyler. Bruk sterk konsentrasjon av såpen ( i skumkanon). Legg det på en skyggefull dag. La det virke 5-10 minutter. Børste litt med en piasavakost (stående). Bruk beina til å legge på litt trykk på busten. Så spyl av med en god høyttrykksspyler. Såpen jeg bruker: https://bilpleiekongen.no/produkt/washking-diamond-active-foamwash/ Dette tilbudet på høyttryksvasker (Veil 5.499,- Nå noen timer til kun 2.690,-) er veldig godt: https://bilpleiekongen.no/produkt/ava-p70-v6/ 15 meter slange betyr at den kan stå på bakken/ brygga - og du kan bevege deg rundt hele båten uten å flytte på selve maskinen. Den variable dysen 20 til 60 grader er knallgod. Rotordysen er veldig sterk. Skumkanon er i pakken. Redigert 2.Mai.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Til å beskytte vasket flate så liker jeg våtvoks. Spesielt på antiskli/ mønstret gelcoat. Sonax sin (Jula selger blant annet) liker jeg godt. Men IKKE påfør der det er glatt gelcoat og du skal gå på vått føre. Bare å spyle båten med ferskvann først, deretter noen få pump fra flasken, og deretter spyle forsiktig for å fordele voksen. Deretter skylle av med mye vann. Da er det ferdig, og vann og skitt preller av senere. Hardvoks som smøres ut tynt med en applikator (tynn svamp) gir bedre beskyttelse, men våtvoks fungerer det også hvis helsen ikke orker å smøre på og gnikke av. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Raserkalle Svart 3.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Takk for tips ? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Har god erfaring med Starbrite på antiskli dekk. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Sånn rund roterende terrassevasker funker enormt bra. Spesielt om du har lagt på litt såpe i forkant selvfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 3.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2021 Jeg ville gått hardere til verks enn såpe i skumkanon. Gå for Surfex HD (https://bilnerden.no/bilt-hamber-surfex-hd?gclid=Cj0KCQjwvr6EBhDOARIsAPpqUPH9OKD04RBiCblW7_RRjo7mkWTAOvA_NqAxc51HRbOD0ym7kKzwfBAaAqFzEALw_wcB) Gjerne så sterk blanding som 1:5 Spyles på med vanlig sprutekanne. Følg Grand Banks Jr sin prosedyre for resten. Obs: Denne beskytter INGEN TING. Gå over med såpe med voks eller lignende etterpå Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 4.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2021 Stekepanne skrev for 14 timer siden: Gå for Surfex HD Stekepanne kom meg i forkjøpet. Surfex HD er en fantastisk effektiv såpe, spray på med lavtrykkssprøyte og la de virke i 5-10 minutter, men ikke la såpen tørke på flatene før du spyler av. Bruk gjerne sterk blanding som stekepanne sier. Tror du vil bli imponert. Sitér dette innlegget Link to post
89rrc Svart 4.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2021 Støtter rådet om surfex HD ! La det verke før du spyler med roterende dyse. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 4.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2021 Surfex HD fantastisk produkt Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Prøv Abnet :) Må sprutes på med spraykanna / pumpekanne...brukte den på campingvogn og den er veldig bra! Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Surfex HD er et godt alkalisk vaskemiddel. Men på det der ville jeg tro du må til med syre. Saltsyre gjør nok nytten. Kjøp 30% blanding hos nærmeste maler. Bland det med til 10% blanding (syre i vann går an, vann i syre - det blir et uhyre). Fordel det utover med kost (husk briller/hansker/støvler), la ligge 30 minutter, spyl av med lavt trykk. Det som da ligger igjen kan du ta med Surfex. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Erik Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Tipper felgvask ville tatt det beste av dette. Har bare brukt det på rustrenner, men tar det rustrenner tipper jeg det tar grønske også. Obs : Inneholder syre, så skyll godt og beskytt øynene. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
eysteind Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Vasket min båt med wc-rens med kloring (15kr på europris). Billig og effektivt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.