Jump to content

Legge EVA-teak i trapp og i kabiner

Grand Banks jr

Recommended Posts

Jeg skal prøve meg på å legge EVA-teak i forkabin og akterkabin, og trappene ned. Har kjøpt inn Biltemas EVA. 

Ønsker innspill og gjerne mange bilder fra andre som har lagt EVA. 

Trappetrinnene mine er ikke rette, så jeg er usikker på om stavene bør gå i samme retning eller ikke.

Tenker også å poste her etter hvert som prosjektet skrider frem. :thumbsup:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

@Familiesnekke, jeg følger med der. Har også lest flere gamle tråder her inne, men sett litt for få bilder til å danne meg et godt bilde av hvordan jeg skal løse dette selv. 

Nå har jeg i alle fall begynt å forberede materialet. Nå prøver jeg å rette ut "bøyen" i EVA-teaken. 

Det er artig at slikt ikke får ligge i fred. Alle må innom å gå på denne, "bare for å kjenne hvordan det er å gå på". Og det hvér gang man skal forbi på det stedet i huset ??

20210503_103220.jpg.f12eb4fd2dbb2fbb1230e5b39769a3c4.jpg

Planen er å rulle den inn motsatt vei for å få bort krøllen i endene. 

Noen som har erfaring med dette?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)

@Familiesnekke, men jeg har ikke Scalextric bilbane ? ? ?

Jepp, det er det jeg har sett og derfor har begynt å strekke den ut. Men jeg har også lest om noen som valgte å skjære bort ca 30 cm av rullen, for å unngå at den krøller seg opp senere. 

Lurer på om det å legge den motsatt vei vil ha bedre effekt, og kanskje legge den motsatt vei i varmen fra sola på innsiden av vinduene i stua (= blir varmt og formed bedre?).

Grand Banks jr skrev 10 minutter siden:

@Familiesnekke, men jeg har ikke Scalextric bilbane ? ? ?

Jepp, det er det jeg har sett og derfor har begynt å strekke den ut. Men jeg har også lest om noen som valgte å skjære bort ca 30 cm av rullen, for å unngå at den krøller seg opp senere. 

Lurer på om det å legge den motsatt vei vil ha bedre effekt, og kanskje legge den motsatt vei i varmen fra sola på innsiden av vinduene i stua (= blir varmt og formed bedre?).

Hvor kjøpte du dette? Ser ut til å være tomt over alt. (Med sorte nater)?

@TrikkerN Lønning hos Biltema. De hadde ikke inne i Arendal så jeg kjøpte den grå med svarte nater i Kristiansand. Men en dag jeg var inne i Arendal for å kjøpe noe annet så hadde de plutselig fått inn denne i stedet, så da kjøpte jeg denne og leverte tilbake den grå.

Har tenkt på å få slikt gulv i 3-4 år men fikk aldri bestilt fra utlandet. Og i fjor var jeg for sent ute på Biltema. Så i år har jeg fulgt godt med ?

Grand Banks jr skrev 26 minutter siden:

@TrikkerN Lønning hos Biltema. De hadde ikke inne i Arendal så jeg kjøpte den grå med svarte nater i Kristiansand. Men en dag jeg var inne i Arendal for å kjøpe noe annet så hadde de plutselig fått inn denne i stedet, så da kjøpte jeg denne og leverte tilbake den grå.

Har tenkt på å få slikt gulv i 3-4 år men fikk aldri bestilt fra utlandet. Og i fjor var jeg for sent ute på Biltema. Så i år har jeg fulgt godt med ?

Jeg trenger en flekk på ca 50x50cm ?

Du får si i fra hvis det blir noe kapp ?

Bra prosjekt dette?
Har også vurdert den grå på dørken ute, der det i dag er et litt slitent nautilux (?) belegg. Men litt spent på om det er vanskelig å holde reint? Har bikkje ombord som til tider lider av båtskrekk etter noen ehemm...uheldige episoder i fjor. Bikkja avreagerer med å røyte spontant når vi legger ut på båttur ?

05AF1D20-F9A7-47EE-89F5-9D4DB7538C3F.jpeg

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Grand Banks jr skrev 28 minutter siden:

@TrikkerN Lønning, det kan det hende det blir. Jeg gir beskjed, og hvis jeg ikke gjør det så ta kontakt med meg når du ser at jeg er ferdig med dette prosjektet :thumbsup:

Supert. Kommer nok uansett til dobbelsjekke Biltema her, det er ikke alltid lagerstatus er korrekt.

Jeg skal ha det ved akterporten.? 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

@TrikkerN Lønning, da jeg fant EVA på lager i Arendal så var online status at de var tomme. Så det lønner seg å sjekke hvis man er innom. Synd at i Krsand så må du helt opp i 2. etasje og helt inn for å sjekke. Litt tungvinn den butikken...

Grand Banks jr skrev for 9 timer siden:

Har tenkt på å få slikt gulv i 3-4 år men fikk aldri bestilt fra utlandet. Og i fjor var jeg for sent ute på Biltema. Så i år har jeg fulgt godt med

Jeg kjøpte en rull på Biltema - Rygge i fjor. Så ble de utsolgt. Da gikk jeg inn på hjemmesiden deres og ba om å bli oppdatert når de fikk det inn igjen. Jeg fikk beskjed pr. e-post når de fikk inn.

Det er klart at Biltema må bestille inn mer når de går tomme. 

Jeg følger tråden til Grand Banks jr. - jeg har planer om å legge Eva-teaken på skrogsidene i ht-båten min :wink: på dørken kommer jeg til å bruke isi-teaken til maritim (https://www.maritim.no/isiteek-dekksplank-2x45mm-sort-nating-1-00m2), den ser mer naturlig ut (men er mye dyrere :worry:), natene i Eva-teaken er etter min mening for dype, de er perfekte støv, sand, salt og smulesamlere :wink:

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...