Kjellg Startet 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2021 Skal skifte impeller på min 4LHA og pleier å ta ut hele vannpumpa. Men så kom jeg til å tenke på simmeringene og eventuelt lagrene. Motoren er gått nesten 2000 timer og det er jo fort gjort å skifte dette også når pumpa allerede er ute. Hvor lenge sier erfaringene at ringene holder? Det koster vel ikke all verden og jeg tenkte kanskje å gjøre det preventivt, eller er det bortkastet? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Det vet man aldri. Jeg måtte bytte simmeringene etter 100 timer på min motor. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Den ene simmeringen giikk etter rundt 600 timer hos meg. Etter 2000 timer ville jeg byttet når pumpa likevel er ute. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 mener min begynte å drøppe ved 2500 timer. Viktig å sjekke lekkhull ofte så det er åpent. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gullfisk Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Er det ikke mekanisk tetning på den da? Det er det hvertfall på men 6LY3, mener også LHA har det også. Min ble byttet før jeg overtok båten, rett under 2000t. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Gullfisk skrev 51 minutter siden: Er det ikke mekanisk tetning på den da? Det trodde jeg også... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Da tror jeg at jeg bare gjør det. Skal dra innom pusheren min i morgen å høre om det finnes repkit til dette. Takk skal dere ha! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Gullfisk skrev 1 time siden: Er det ikke mekanisk tetning på den da? Stemmer det. hadde med delene til Tess og fikk alt der. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 (redigert) Ok, men er du sikker på at den har simmerringer og ikke mekaniske tetninger? Edit: Og der kom @Roger jo imellom og bekreftet at den har mekaniske tetninger. Da trenger du ikke bytte på 2000t. Redigert 2.Mai.2021 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 2.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Komodo skrev 13 minutter siden: Og der kom @Roger jo imellom og bekreftet at den har mekaniske tetninger. Ville ikke tatt de for god fisk, en må se på egen pumpe for å være sikker Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kjellg Svart 2.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2021 Ser nå at det er mekanisk tetting og ikke simmeringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.