Jump to content

Mulig å hente ut mer fart av Hurrycane 470 med 60hk?


Risormannen

Recommended Posts

X10an skrev 8 minutter siden:

Uoriginal farge, uoriginal font og uoriginalt navn.

Om du først skal ha noe som kan minne om det originale er du nødt til å kutte ut den "Y"`en inne i navnet (husk og rett opp i signaturen din også). Båten heter Hurricane. Hva som ser best ut står og faller på hva du selv liker. Noen liker best originalt utseende, mens andre innser at verden går fremover og at hva som er kult i i dag ikke nødvendigvis er det samme som det var i 1985. Det finnes enormt mange kulere fonter der ute enn den originale til Hurricane. Om du først skal foliere båten kan du også kikke litt på annen kul grafisk dekor mens du først er i gang. Her har du litt inspirasjon :-)

0ce1386bbc3ca0cb98d7aa3fb86a655a.jpg.3e8c6ad38e0061a3bc7673159715f443.jpg

unnamed.jpg.8e181bdf0e86b7561733bc67d737b605.jpg

tumblr_p6hvkwWP8Y1waxmnfo1_1280.jpg.b2175329bd0affb23cc2008926e39160.jpg

 

 

Leste et sted at det var de eldre modellene av båten som fikk navnet hurrycane, så byttet de til hurricane i nyere tid. Vet ikke hvor sant det er🤔

Link to post
Share on other sites

X10an skrev Just now:

Vel, jeg tror du tar feil, men når du sier det på den måten får du meg til å bli litt usikker. Selv har jeg aldri hørt en pålitelig kilde kalle den for Hurrycane. Det hadde vært kjekt om du kunne funnet fasiten for oss. Det er tross alt ikke vanskeligere å finne ut av enn å bare ringe eller maile Kjell.

https://hurricane.no/om-oss/

For meg er det ikke så viktig, men hvis det irriterer deg skikkelig skal jeg bytte signatur:wink:

Link to post
Share on other sites

Kult :-)

Men for å faktisk hjelpe deg litt på vei: Hurricane benytter fremdeles samme font i sin logo som var på båtene på -80 tallet. Derfor er jeg overbevist om at de kan hjelpe deg med en font du kan benytte for å replikere dekaler til din båt. Er du heldig kan du kanskje kjøpe et par dekaler direkte fra dem. Mistenker at slikt kan være lettere å få til dersom du spør sjefen direkte, og ikke går via kundeservice...

Link to post
Share on other sites

X10an skrev 30 minutter siden:

Kult :-)

Men for å faktisk hjelpe deg litt på vei: Hurricane benytter fremdeles samme font i sin logo som var på båtene på -80 tallet. Derfor er jeg overbevist om at de kan hjelpe deg med en font du kan benytte for å replikere dekaler til din båt. Er du heldig kan du kanskje kjøpe et par dekaler direkte fra dem. Mistenker at slikt kan være lettere å få til dersom du spør sjefen direkte, og ikke går via kundeservice...

Det hørtes lurt ut, syntes det hadde vært fint med noe å ''bryte'' opp grønn fargen på sida. :wink:

Blei veldig for et annet tema i denne tråden:giggle:

Link to post
Share on other sites

X10an skrev for 14 timer siden:

Kult :-)

Men for å faktisk hjelpe deg litt på vei: Hurricane benytter fremdeles samme font i sin logo som var på båtene på -80 tallet. Derfor er jeg overbevist om at de kan hjelpe deg med en font du kan benytte for å replikere dekaler til din båt. Er du heldig kan du kanskje kjøpe et par dekaler direkte fra dem. Mistenker at slikt kan være lettere å få til dersom du spør sjefen direkte, og ikke går via kundeservice...

Sjefen har talt, det er Hurricane som gjelder. Du hadde rett:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Risormannen skrev 57 minutter siden:

Sjefen har talt, det er Hurricane som gjelder

 

Da er det avklart en gang for alle. Det var flott å få dette avklart med kilden selv. Nå ligger det i klartekst her på båtplassen til evig tid, så da kan det bli googlet frem av en annen som får seg ny Hurricane om kanskje 14 år.

Nå slipper ihvertfall jeg å være i tvil neste gang jeg havner i en slik diskusjon :-)

 

Link to post
Share on other sites

Hvis du vil ha mer fart, så ville jeg begynt med noen braketter ala dette. Du vil oppleve at båten blir lettere å løfte ut av vannet, den vil ligge mer stabilt på ræva, du kan heise mer og da kommer det også ett par ekstra knop. Jeg pleier alltid og si at vekt bak akterspeilet er noe drit, men med så liten motor som 60, så gjelder det og få tyna så mye som muligt ut av det man har 

 

https://bobsmachine.com/product/4-fixed-setback-bracket/

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...