Jump to content

Yanmar 4jh3 te. Hvor er jordingspunktet til dynamo?


Bitteliten

Recommended Posts

Hulda skrev 30 minutter siden:

 Propellen står i elektrisk kontakt med dynamoen. Propellen har ikke sett en eneste anode på 18 år, det er null tæring/avsinking. Derfor. Det er opplagt flere som burde sette seg inn i vagabonerende teorier :-)

:thumbsup:

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten skrev 27 minutter siden:

 

Avstand fra dynamo til jordingspunktet jeg har tenkt å bruke er ca 40cm. Jeg har tenkt å bruke 16mm2 kabel og det bør holde med god margin. Kan jo opp til35mm2 - men ser ikke helt poenget med det. Eller hva tenker du @Joerg Becker?

 

 

Du øker jo bare til 80 ekte Ampere.
Med 40cm avstand og 0,3V spenningsfall ville det bli hele 2,5 mm².
Vil du da altså gjøre noe ganske godt, og bruke 16mm²
da er du matematisk på 0,05V spenningsfall der. 

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
Svart (redigert)

Jeg leter etter et solid festepunkt for de tykke kablene fra dynamoen. Kunne tenke meg å sette på en brakett på en av boltene merket her. Er det noen her som vet funksjonen til disse boltene? Kan jeg skru de ut og feste en brakett til de?  Lurer på om de er festebolter for intercooler på de variantene av motoren som har det. 

image.jpeg.275c1c81ace8ff6b39bf8ca064c223e0.jpeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...