JohnS Svart 23.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2021 Styehjelm med nye foringer for aksel er kommet på plass. Slitasjen var 0.4mm på den nederste plast foringen.Synes disse foringene gikk veldig lett i hullene, så limte den nederste med Tech 7. Jeg mner ellers vann kunne trengt opp på utsiden hvis simmerring som ligger nederst skulle svikte.Hull for grease er jo på innside av foring. Greashull fikk jeg åpnet ved å varme tappen og blåse gjennom med trykkluft. Lakkerte hjelmen litt også. Ny tannstang og nytt tannhjul montert. Ny foring også for den runde tappen som overfører svingkraft til drev. Den gamle var nokså slitt. Måtte splitte den for å få den av. Ny kunne jeg skru inn for hånd. Slarken i drevet var forresten 5cm målt ytterst ute før denne jobben, så blir spennende om det blir noen bedring? Sitér dette innlegget Link to post
JohnS Svart 24.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Da er drevet kommet på igjen. Slarken er nå ca. 2cm mot 5 som det var før. Hadde jeg skiftet hele gaffelen ville det sikkert blit enda bedre. Skiftet også den runde tappen i styrehjelmen, som også var litt slit ( samt foringen) Jørgen Hellestø : her er bilder av propelltypen. Sitér dette innlegget Link to post
JohnS Svart 29.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Klart for sjøsetting? Håper det ikke lekker i gjennomføringen. (Lakk ikle føe) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.