blakken Startet 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2021 Jeg har nettop fått et problem med at motoren kaster oljen ut fra peilepinnerøret. Dette skjer bare ved fullt pådrag. Det kom ca 1-2 liter i løpet av en kortvarig test på max belastning i ca 1min. Det er overhodet ingen luftstrøm fra oljepåfyllingslokk på tomgang/høy tomgang ca 1500rpm. Motoren starter lett, går pent og oppnår max turtall/hastighet. Symptomene tyder vel uansett på overtrykk i blokka, men kan vel ikke være gjennomslag på sylindre så lenge den ellers oppfører seg normal? Volo Penta KAMD43p 2003 mod. Gått ca 900 timer. Noen som har ideer? Sitér dette innlegget Link to post
bear91 Svart 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Hei, hadde samme greiene med min kad 42, sitter en o-ring (noen har 2) helt oppe på peilepinnen, hos meg så denne ok ut, men det lakk, satt på uoriginal, fremdeles lekkasje, men ble bedre, fikk tak i orginal, den første røk ved montering, få så fatt i en til, ORGINAL VOLVO, dønn tett etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 13.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Sjekk at veivhusventilasjonen ikke er tett. På min (41a) brettet slangen seg, da kom olja opp av sugerøret. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
blakken Svart 14.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Det mangler faktisk o-ring på peilepinnen. Virker utrolig skjørt hvis det er denne alene som skal hindre motoren fra å tømmes for motorolje og risikere havari. Trodde egentlig at man kunne la motoren gå uten peilepinne om så. Veivhusventilasjonen er åpen. Merker at det bygger seg opp trykk hvis jeg stenger denne med tommelen. er det noe filtermekanisme på innsiden av ventildekselet som kan tettes? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 14.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2021 Det er ein grovsil under toppdekselet der slangen er tilkopla. Sitér dette innlegget Link to post
bear91 Svart 15.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2021 Du kan ha en tett/halvtett oljedistrubusjon også, fjører kan være slitt, men o-ring på peilepinne skal det være, om ikke vil den puste her og ikke i veivhus ventilasjon, gjennomslag kjenner du i olje påfylling, og det kjenner du tydelig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.