Jump to content

trådløst ryggekamera


nn-

Recommended Posts

Jeg kjøpte dette fra Biltema. 2 vanntette vidvinkelkameraer som jeg har montert i motorrommet. Jeg kjenner ikke til forsinkelse, men plugg and play. Kan dele skjermen eller hente inn kun det ene. Er godt fornøyd med dette jeg. Har kjøpt noe fra kinamannen som jeg har testet ut og de var jeg ikke fornøyd med. Men det er jo mye på markede da :smiley:

Link to post
Share on other sites

Roger og Olina skrev for 7 timer siden:

Jeg kjøpte dette fra Biltema. 2 vanntette vidvinkelkameraer som jeg har montert i motorrommet. Jeg kjenner ikke til forsinkelse, men plugg and play. Kan dele skjermen eller hente inn kun det ene. Er godt fornøyd med dette jeg. Har kjøpt noe fra kinamannen som jeg har testet ut og de var jeg ikke fornøyd med. Men det er jo mye på markede da :smiley:

Går det å koble opp ennå et kamera til dette settet?

Tenker da 2 i motorrommet å et bak på båten til rygging inn i bås. De selger jo løse kamera som tilbehør ser jeg.

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev for 6 timer siden:

Går det å koble opp ennå et kamera til dette settet?

Tenker da 2 i motorrommet å et bak på båten til rygging inn i bås. De selger jo løse kamera som tilbehør ser jeg.

Det vet jeg faktisk ikke, men det er sikkert noe en kan ta en kjapp telefon å spørre om til BT :smiley:

Link to post
Share on other sites

Roger og Olina skrev On 15.7.2021 at 17.40:

Jeg kjøpte dette fra Biltema. 2 vanntette vidvinkelkameraer som jeg har montert i motorrommet. Jeg kjenner ikke til forsinkelse, men plugg and play. Kan dele skjermen eller hente inn kun det ene. Er godt fornøyd med dette jeg. Har kjøpt noe fra kinamannen som jeg har testet ut og de var jeg ikke fornøyd med. Men det er jo mye på markede da :smiley:

Det står at kameraene er vanntette, uten at noen IP oppgis. Har du inntrykk av at de vil tåle å stå ute år etter år?

Link to post
Share on other sites

largo skrev 1 time siden:

Det står at kameraene er vanntette, uten at noen IP oppgis. Har du inntrykk av at de vil tåle å stå ute år etter år?

Det har jeg i grunnen ikke tenkt så mye på i og med at jeg har mine 2 kamera i motor rommet. Men om de varer i 3-4 år for den prisen, så er det jo innafor tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
nn- skrev for 20 timer siden:

Hei. 

 

Har du fått testet dette kameraet?


Kamera kom i posten forleden dag. Har ikke fått gjort annet en å pakke det ut å tatt en visuell inspeksjon. Dette er kina-vare. Det er laget i dårlig plast og veier kun noen gram. Inntrykket visuelt er ikke spesielt imponerende. 
Jeg har ikke installert det på telefon/pad enda, da jeg synes appen virket litt dodgy, og jeg er litt usikker på hva slags rettigheter den tar seg på telefonen min. Skal installere den på en «ren» utdatert telefon når jeg får anledning og skal komme med en oppdatering.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

 

Her kommer en liten oppdatering om wifi-kameraet som lovet (dog meget forsinket). 

 

Dette er skikkelig kinavare. Kvaliteten føles dårlig, og det tåler overhodet ikke fuktighet. 

 

IMG_7071.jpeg.9be885a7e5163e78398158a8a2792a1f.jpeg

Her er boksen med kamera

 

IMG_7072.jpeg.35b9db6e73652069af7e2fee565f2894.jpeg

Kameraet veier spede 22g 

 

IMG_7073.jpeg.069013d33cb71be5d779a04f97fe6f41.jpeg

Esken inneholder kamera og en montasjebrakett. Kamera er magnetisk på baksiden og festet til den metaliske delen av braketten.

 

IMG_7074.jpeg.1e3e246a24a0a28209bf74cdec3a079c.jpeg

 

Så kommer vi til det som er virkelig spennende. Installasjonen.

 

Jeg hadde ikke lyst til å installere denne på noen enheter her i huset som var i daglig bruk, da jeg mistenke at denne ville ha litt mere rettigheter enn det jeg var villig til å gi den. Så fant et android nettbrett som ikke brukes og satte det tilbake til fabrikkinnstillinger og fullstendig slettet. Jeg logget meg heller ikke inn på noen kontoer slik som google osv.

Fikk omsider lastet ned appen "Little Stars"

 

IMG_7075.jpeg.d804282635227a2be6a9efb7660b9b0f.jpeg

Little stars appen måtte jeg hente direkte fra en internettside som du blir sendt til fra QR koden. Her lastes et apk. ned og man har ingen kontroll på hva den inneholder. I motsetning til apper lastet ned gjennom f.eks google play, som i allefall gjennomgått et minimum av kvalitetssikring.

 

Og som forventet, appen ber om VIDE rettigheter og tar godt for seg av informasjon på enheten:

IMG_7076.jpeg.09c623151df6e1884f5965ba6162c7e4.jpegIMG_7077.jpeg.6779b6f8476b600193ad09a7f5d331ec.jpeg

 

IMG_7078.jpeg.47b8219c8dd2374dc711e4ad4ddf4a96.jpeg

 

Siden det var en tom enhet, bestemte jeg meg for å installere. Det viste seg imidlertid etterpå, at appen ikke ville starte og brukes mot uten at jeg koblet enheten tilbake til internett.

Der satte jeg en stopper. Jeg ønsker ikke å ha et kamera som ønsker så mye kontroll. 

 

Nå ligger det her i boksen sin. Hvis noen ønsker å forske videre, så overhender jeg kamera vederlagsfritt ved henting på Larkollen eller mot porto for forsendelse :rolleyes:

 

 

Link to post
Share on other sites

Monterte selv denne billigløsningen fra Jula i bilen:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilelektronikk/ryggehjelp/ryggekamera-012441/

de har også en litt billigere variant:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilelektronikk/ryggehjelp/ryggekamera-012452/

 

Man får mulighet til å kople et ekstra kamera til dette systemet, og da velges kamera enkelt med et trykk på en knapp.

 

Skal ikke si så mye om holdbarheten enda da jeg bare har brukt dette siden i vår. Bildekvaliteten er mer enn god nok for meg, og jeg kommer til å montere på båten også :-P

 

At kameraet er svart klarer muligens TS å leve med? Hvis ikke fantes spraylakk i alle kulører :-)

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker denne koblet til iPad (via router, men kan kobles via wifi direkte til padda) - batteridrevet, wifi/trådløst, infrarødt lys, god oppløsning, vanntett, mulighet for 2x oppladbare batterier (1 stk følger med), motion detector, +++. Lurer på om det er utgående vare dog… Google - men pass på da den kommer med strømkabel også, som er 230V… Kan anbefales! 

https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/smart-sikkerhet-overvakning/smart-overvakningskamera/RINGBATCAMWH/ring-spotlight-cam-battery-sikkerhetskamera-hvit?&scid=SEM6279&gclid=EAIaIQobChMIm9rA4Nfb8gIVywN7Ch0GZwrREAQYBCABEgJHkvD_BwE&gclsrc=aw.ds

A1B59D0A-B47A-4630-835A-F318C427ACCD.jpeg

DCAC23D3-01D3-4F45-98F9-3E6608B7B823.png

75967C28-6224-486B-BA10-955B895ED001.png

36BE0466-4AE0-4498-A6C7-7636CC4AB350.png

Redigert av Sara Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sara Marie skrev 1 minutt siden:

Jeg bruker denne koblet til iPad

Hvor mye forsinkelse har den? 

 

Jeg har et Arlo for overvåkning, og de  er det vel 5 sekunder. 

 

Jeg hadde tenkt å gå for biltema sitt ryggekamera, men synest skjermen ikke passer inn i styrhuset. Tenkte derfor å kjøpe et billig 10" nettbrett til 1300kr å feste det permanent (med innebygget lader), og et tilsvarende kamera som du nevner, men må ikke være mye forsinkelse. Jeg har sett på ptz ip kamera også, men ikke funnet noe som "passer" enda. 

Link to post
Share on other sites

Thomas_h skrev 7 minutter siden:

Hvor mye forsinkelse har den? 

 

Jeg har et Arlo for overvåkning, og de  er det vel 5 sekunder. 

I min enfoldighet tror jeg den er live…? 😅

 

Glemte å nevne at de krever abonnement dersom du ønsker å lagre videoklippene - hundrelappen i mnd eller noe slikt.

Redigert av Sara Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sara Marie skrev 8 minutter siden:

min enfoldighet tror jeg den er live…? 😅

 

Glemte å nevne at de krever abonnement dersom du ønsker å lagre videoklippene - hundrelappen i mnd eller noe slikt.

Takker. Høres lovende ut. Håper du hadde merket bryggen på et tidspunkt hvis du hadde 5 sekunder forsinkelse. 🤭 

 

Ellers så tror jeg ikke opptak av (nesten) uhell trenger å lagres til videre spott og spe for min del.

 

For ubudne gjester har alt Arlo kamera, og der betaler jeg 89 kr mnd ink noen kamers hjemme på huset for lagring etc. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...