Jump to content

Tilkoble motordata-gateway J1708 - KAD300


kirkan

Recommended Posts

  • 9 måneder senere...

Jeg kjøpte noen meter med skjermet signalkabel beregnet på KNX/EIB. Elektrogrossisten har denne. Tok sjansen og brukte et helt par til hver av lederne på utgangene på diagnosepluggen på grunn av lengden. Jeg trakk kabelen fra motor til skapet bak instrumentpanelet. Tipper ca 7-8 meter. (Har jo bare en båt på 31 fot) Der har jeg koblet kabelen til YDES gateway,en, som igjen står plugget i et NMEA nettverk. Har også satt inn en WIFI enhet i NMEA nettet, slik at jeg henter ut motordata på et nettbrett via WIFI.

Funker helt fint, bortsett fra at nettleseren ikke liker nettet som wifi-enheten setter opp. Sliter litt med oppkoblingen til en ip-adresse som ikke har kontakt med internett. Men det kommer etterhvert. Er noen innstillinger i nettleseren jeg ikke helt har kontroll på. Funker bedre i enkelte nettlesere enn andre. 

Redigert av GeirFrode (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...