Scalare Svart 29.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 LALUNA II skrev 13 minutter siden: Flott hekkbølge ;-) Er dette dere på m-AIS SIGNORA ? https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:6682308/mmsi:912571650/imo:0/vessel:SIGNORA Det stemmer. Er nok noe ustabilt, men skal prøve å holde den igang Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Nydelige forhold! Nyt hvert minutt!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Scalare Svart 29.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Det nytes. Er på vei forbi Varaldsøy nå. KV Tor skimtes i midten av bildet på vei innover Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 29.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 På utsiden av Bømlo har de ryddet en nydelig indre lei. Noen plasser er det så trangt at du ikke kan møte båter. Var passasjer der for noen år siden og ble imponert. Usikker på om den er tydelig i sjøkartene, men tror kommunen har laget et kart/brosjyre en gang uten at jeg er sikker. Noen her som har den på et kart? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Scalare Svart 29.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Da var vi i Røykneskanalen på Bømlo etter ganske nøyaktig sju timers gange. Nå er middagen inntatt, og etter en kaffe putrer vi videre innover i kanalene. Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 29.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Da har vi fortøyd for kvelden. Vi gikk litt lenger tidsmessig enn vi hadde planlagt, men nå er vi på Klumsholmen like ved Espevær. Etter bespisningen i Røyksundkanalen gikk vi videre til Kulleseidkanalen og ut på utsida av Bømlo Siggjo: Vi fikk en nydelig tur sørover og hadde lite sjø og vind. Eneste avstikker var en tur innom i Grutle: Vi prøvde å finne en plass å legge oss for natta, men utvalget er så lite at vi gikk til Espevær før vi fant en brukbar bukt. Her var det flytebrygge og bare velstand. Her kan vi så vidt skimte starten på kanalen gjennom Espevær, går gjennom her i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 29.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Så veldig fint ut, må være fint å se litt av Norges kyst nedover. Håper dere får godt vær videre 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 29.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Er veldig fint å være på tur her, men det hadde vært greit å hatt litt mer fartsressurser. +-8 knop er fint det, men det er en lang tur. Ikke er skuta av de mest stillegående heller, så en kan bli litt lei støynivået og at det er så anstrengende å prate. Men jeg skal ikke klage, jeg har båt og er på langtur langs verdens vakreste kyst😎 Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 29.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Golden Gate 37 skrev On 23.5.2021 at 2.05: Tok turen fra Karmøy til Grimstad høsten 2019. Helt OK dieselpris/kvalitet på diesel i Tananger (ved Hummeren Hotell) - meget grei plass å overnatte og spise... Før du tar Jæren bør du sjekke været, jeg foretrekker sejlsikkert og Sejladsudsigt fremfor Windy - finner dem mye mer pålitelig mht vind. Ikke mange steder å søke ly på Jæren - Egersund er i praksis første ly. Fra Farsund er det innaskjærs seilas, og bør virkelig nyte turen, og se litt av skjærgården om du får tid. Etter Spangereidkanalen blir det vel ditt nye hjemmeområde, så der kan du heller gi på litt... Tror ikke det er salg av diesel ved Hummeren Hotell i Tananger lengre Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 29.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2021 Diesel ved Kvitsøy, rett ved fergeleiet Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 (redigert) Avgang fra Norheimsund? Kunne ikke fått bedre vær enn det vi har nå. Håper turen blir strålende. Redigert 30.Mai.2021 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Scalare Svart 30.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 JonnyBoy skrev for 2 timer siden: Avgang fra Norheimsund? Kunne ikke fått bedre vær enn det vi har nå. Håper turen blir strålende. Riktig. Takk for det🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 30.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Dagens første stopp etter 500 meter. Trengte en stopp for å fylle vann og gå på en do som ikke står i et klesskap. De kunne spandert et par centimeter ekstra i hver retning på dorommet i Nidelven. Jeg med mine 194 cm og 110 kg fyller rommet godt. Tar oppi taket når jeg sitter🙄 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 (redigert) Fine bilder og ser ut til at dere får sett litt også SIGNORA PÅ AIS Redigert 30.Mai.2021 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bergen dørk Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Scalare skrev 59 minutter siden: Dagens første stopp etter 500 meter. Trengte en stopp for å fylle vann og gå på en do som ikke står i et klesskap. De kunne spandert et par centimeter ekstra i hver retning på dorommet i Nidelven. Jeg med mine 194 cm og 110 kg fyller rommet godt. Tar oppi taket når jeg sitter🙄 Husker godt dette, selv om jeg kun er 183 cm. Bla dette gjorde at vi oppgraderte til en Nidelv 26. 😊 Ellers må jeg si at vi har mange gode minner fra vår tid med en 78-modell Nidelv 24, selv om ikke toalettbesøkene var det som toppet listen. 😂 God tur videre! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LAKA Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 God tur videre! Nydelige forhold i dag om dere skal over Boknafjorden og videre sørover. Minnes med glede turen vi hadde andre veien fra Oslo til Stavanger i juni i fjor. Håper dere har autopilot på skuta, det gjør mye for komforten på lange strekk. Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 30.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Gøy at folk følger med. Nå har vi fylt diesel i Haugesund og skal straks fylle magen med deilig pizza på kaien😀 Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Hvordan gikk transporten over sletten? Flott vær ute, men er jo litt vind i kastene her i Bergen ihvertfall. Mye sjø? Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 30.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Goddis77 skrev 13 minutter siden: Hvordan gikk transporten over sletten? Flott vær ute, men er jo litt vind i kastene her i Bergen ihvertfall. Mye sjø? Det gikk veldig fint over sletta. Blåste litt opp og hadde litt sjø mellom Røvær og Haugesund. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Nidelv 24 1976 modell var min første båt. Aldri hatt så mye kos på sjøen som da. Flott å se at noen tar båtene på skikkelig tur Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 30.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Perfekt føre sørover Karmsundet. Bokn på babord side. Vinden i ryggen med samme fart som oss. Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 30.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Tar sikte på å overnatte i Tananger i kveld, er det gjestehavn eller uthavn der hvor vi kan legge oss for natta? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 (redigert) flott gjestehavn i Tananger. Kjør på innsiden av melingsholmen, innover mot Hummeren hotel. Redigert 30.Mai.2021 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 Flott vær!!! Husker også at toalettbesøkene var trange i vår Nidelv 24, ..og jeg er ennå lavere enn sistnevnte... Nyt turen! Takk for bilder 🙂👍 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
index Svart 30.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2021 mons skrev On 29.5.2021 at 14.01: På utsiden av Bømlo har de ryddet en nydelig indre lei. Noen plasser er det så trangt at du ikke kan møte båter. Vil tro det er Bismaren/Bismarkanalen du mener? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.