Pime Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 (edited) Nivåbryteren (Rule)tar nivået ned 2-3 mm i stedet for 2-3 cm. Pumpen ser ut til å gå 1-2 minutter en gang i timen Jeg trodde ikke dette skulle styres på annen måte enn nivåbryter av/på. Er det noen som har noen tips om hva som foregår her? På forhånd takk. Edited May 24, 2021 by Pime (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
X10an Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Legg gjerne inn et bilde av monteringen av både nivåbryter og pumpe. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Om pumpen går 1-2 minutter hver time så må du ha en vanninntrenging en plass. Tror jeg hadde fokusert der først. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pime Posted May 24, 2021 Author Share Posted May 24, 2021 bellen skrev 23 minutter siden: Om pumpen går 1-2 minutter hver time så må du ha en vanninntrenging en plass. Tror jeg hadde fokusert der først. Det kommer mer vann når det regner. Men pumpen har liksom oppført seg ok tidligere. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bellen Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Sikkert tegn på at nivåføleren snart er kaputt. Skift den ut med ny. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Martine29 Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Kanskje ok å vite om det er åpen båt eller lukket båt med selvlensende dekk... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pime Posted May 24, 2021 Author Share Posted May 24, 2021 bellen skrev 17 minutter siden: Sikkert tegn på at nivåføleren snart er kaputt. Skift den ut med ny. Den var ny for 2 uker siden! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Pime Posted May 24, 2021 Author Share Posted May 24, 2021 Martine29 skrev 8 minutter siden: Kanskje ok å vite om det er åpen båt eller lukket båt med selvlensende dekk... Det er en 49 fots treskøyte, som ble brukt i fiske frem til 2017. Det er i maskinrommet jeg har lensepumper i. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Noen pumper sjekker selv på denne måten om det er behov for mer lensing? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts