Jump to content

Yamarin 64 br cross 150 v-max


Trottle

Recommended Posts

Da 3 fot syken har meld seg vil vi nå bytte ut vå Yamarin 56sc å gå opp til en 21 fot br.

den som er mest interesant nå er 64 br cross. Holder til ved boknafjorden så sjøegenskaper står høyt.

Disse båtene kommer nå med hvit innerliner, grått softdeck og kan fås med 150 v-max sho.

Har aldri hatt alubåt og lurer på om noen har erfaring med denne.

Har også kikket på den nye 63 br, men tror Cross’en er litt råere i sjøen.

Hvordan er aluminiumen å holde? Vet den elokserer over vannlinje, men er det noen gode produkter den kan settes inn med?

 

Redigert av Trottle (see edit history)
Link to post

Tror ikke den elokserer, men kanskje oksyderer. Men det skjer ikke så fort. Det finnes nok gode pleiemidler.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Solseng skrev 1 minutt siden:

Kanskje du skulle tatt en titt på denne XO 220en?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=216064817

 

Tror dette er en båt som tåler en støyt. Kunne kanskje hatt hakket større motor da disse båtene har skikkelig v-bunn og er litt mer tungdrevne, men det burde la seg gjøre innenfor samme budsjett som en ny 64 Cross.

 

Xo'n er litt kilen å kjøre hvis ikke man KAN kjøre båt da, smalt skrog og grov vbunn krever mye av kapteinen, den er ømfintlig for sidevind og vektfordeling, så den krever endel flapsing og ratting,  men når man først bli kjent med båten, så er det en knallgod sjøbåt 

 

Har noen timer i storebroren, med styrhus 

Link to post
Trottle skrev for 7 timer siden:

Litt vanskelig å få prøvekjørt siden de står i butikk. Alt har jo sine begrensninger når det gjelder sjø. Hva legger du i hard sjø? Er du fornøyd med båten utover det?

 

Krysse en fjord i liten kuling, markant planingsterskel gjør at jeg enten på kjøre 17 knop eller 4 knop. På 17 banker den sånn at iallefall vi synes det er ubehagelig. Ryds 600 gikk mye mykere i sjøen. Ellers synes jeg båten går litt "på rumpa" på sakte fart men jeg har 150 hk og kanskje dette er grunnen.

Link to post
Skrotnisse skrev for 2 timer siden:

 

Krysse en fjord i liten kuling, markant planingsterskel gjør at jeg enten på kjøre 17 knop eller 4 knop. På 17 banker den sånn at iallefall vi synes det er ubehagelig. Ryds 600 gikk mye mykere i sjøen. Ellers synes jeg båten går litt "på rumpa" på sakte fart men jeg har 150 hk og kanskje dette er grunnen.

Hvis det ikke er mellomting mellom 4 og 17 knop så trenger du flaps/smart tabs og en fireblader med mer bladareal.

Link to post
Svart (redigert)
Skrotnisse skrev for 16 timer siden:

Planlegger å bytte til en Ryds 620 GTX isteden, hvis denne har samme skrog som 600 så er det så godt som ingen planingsterskel, og i tillegg mykere gange.

Ryds er kjekke båter det også. Har vurdert Nordkapp 705 avant, Uttern t65, Finnmaster R6, Askeladden C65 Bowrider. Askeladden og Nordkapp koster litt mere en jeg vil legge i ny båt. 
Er vanskelig å velge da det er så mye som spiller inn fra design, innredning, sjøegenskaper, motorisering og pris. Ingen er best på alt.

Til nå har jeg landet på crossen.

Redigert av Trottle (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...