Jump to content

Yamaha 30 autolube fusker og lager rar lyd .


Alibaba12

Recommended Posts

Etter jeg har kjørt med den litt så driver den å jukker altså å stopper opp akkurat som at det er en sperre som stopper den eller at den ikke får nok bensin. Først så lekte det bensin ifra den ene fysen fra nederste sylinder i flotørkammeret , den har jeg skrudd inn skikkelig og den er helt tett . Den lager også en rar ulyd som jeg aldri har hørt før når jeg starter den , den har også blitt tyngre å starte med dra snor , ifjor så dro jeg den på kansje 3-4 drag , nå kansje 10-11 drag med choke og gass .Nå vet jeg ikke hva som skjer , den driver å stopper på fullt men jeg tror at den blir for varm slik at da aktiveres turtallssperren . En annen ting jeg så var at det lekte olje ifra oljesensorlokket konstant . Hvordan får jeg tettet den ? og hva kan jeg gjøre? 

Redigert av Alibaba12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har motoren stått med bensin fra i fjor over vinteren? Tømte du flotørkammer på forgasseren før du vinterlagret den? Har du ny bensin på tanken nå? 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jepp har tømt flotørkammeret . Jeg tror jeg har funnet ut av feilen . Se her 

 

Det skjer akkurat samme og hvis du går på det andre innlegget mitt så kan du se et bilde av en ledning fra cdi som jeg skal skøyte sammen imorgen som kansje kan være feilen , hva tror du?

Redigert av Alibaba12 (see edit history)
Link to post
Share on other sites


 

Alibaba12 skrev for 9 timer siden:

hva tror du?


Ut fra video, så virker for meg som det  er et tenningsproblem, så det kan jo være så enkelt som den dårlige ledningen. 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Hei, har nettop funnet en av årsakene til at motoren min fusker på fullt gass etter 1 time med kjøring . Det var en ledning fra cdi som var skjært i 2 , den har jeg skøyta nå. Den fusker enda men veldig lite . Men jeg har også lagt merke til at den har fått en annen lyd både på tomgang og fullgass akkurat som at det er en eller annen form for skrue eller mutter som er løs . Dette synes jeg er litt skummelt . Hva kan ha skjedd ?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

@Alibaba12 Det blir litt rotete, når du nå har 3 tråder her inne gående om det samme problemet på din Yamaha 30 autolube.  
Du er nok tjent med å ha tålmodighet nok til å vente til noen får lest din post om problemet og har vilje og evne til å svare. Hvis du føler du får lite respons på den første posten din, kan du oppdatere den samme posten med ytterligere informasjon som du har kommet frem til, gode bilder som du poster er også kjærkomment for de som forsøker å hjelpe. 
Samler du alt i en tråd istedet for å spre det over flere forskjellige, er det også lettere å se en sammenheng i hva som kan være problemet :thumbsup:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Hei, takk for svar , nå har det seg sånn at jeg er veldig ivrig på å få denne påhengsen til å gå da som jeg vil være med på FunRun løpet som er på lørdagen . Beklager , jeg sletter de 2 andre og beholder denne . Vet du om noen andre nettsider som kansje kan hjelpe meg akutt ? 

 

Igjen, beklager 😀

Mvh 

Steinar

 

Kommentar fra moderator: Slått sammen 3 tråder.

 

Link to post
Share on other sites

det der ser ut til å være temp sensoren.   Skal være tilkoblet noe ja, men jeg ser ikke hvor ut fra bildene dine.   

For koblingsskjema , sjekk ut dokumentarkivet her inne , mener det skal være manual inneholdende skjema for 30hk der. 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...