Jump to content

Yamaha 30 autolube fusker og lager rar lyd .


Alibaba12

Recommended Posts

Hei, oppdatering ,1 min etter den har varmet seg opp så skal jeg få den opp i plan. Ikke f**n , den fusker som bare det bare ett hakk over nøytral, det at jeg pumper bensin mens den fusker hjelper ikke . Nå er jeg på tippen til å selge hele skrotet og kjøpe en mercury , noen tips ? 😡😀

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde motorfusk som kom og gikk på min gamle 50 HK Yamaha2T med autolube.

Det viste seg at jeghadde oljeblandet bensin på tanken, i tillegg til autolube.  Bare nevner det, aner ikke om det er til hjelp i dette tilfellet.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Har ikke oljeblanding oppi bensintanken nei, kun oppi oljetanken, kan jo hende at oljetanken er defekt og at den ikke pumper nok olje? Hører også at på tomgang så gasser den av seg selv litt som fusking bare at den går «framover» istedenfor å stoppe. 

Link to post
Share on other sites

Alibaba12 skrev for 21 timer siden:

Skal sende flere bilder idag, vet du om det er det som er problemet angående fuskingen? Kan det være luftskruene på flotørkammeret som skal bli justert på ? 

 

Forgasser skal ikke trenge justering med mindre noe er endret på. Ikke skru på ting du ikke forstår funksjonen til. Det skaper bare mer problemer. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei igjen, så at autolube tanken var under halv så jeg fylte den opp til max streken , tok meg en tur på ca 30 min og det fjuska ikke en eneste gang . Kan det være oljetanksensoren som er defekt? jeg skjønner ikke da som jeg hadde tatt meg en tur ut når jeg hadde frakoblet sensoren når motoren var varm , den fjuska som fanden alikevel . Derfor fikk jeg ikke filmet fuskingen , så typisk .

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei, den har begynt å fuske nå, og enda værre . Først så starter den greit, jeg kjører den i 1 time og stopper den. 10 min etterpå så starter jeg den og den fusker til og med på tomgang. På fullt gass fusker den ikke men den myster ca 10 knop nett som at der en sperre på den. 

Link to post
Share on other sites

selv om jeg lar den kjøle seg ned i 2 timer så fusker den alikevel på tomgang og av og til på fullt gass men den myster alt for mye fart og for en mye mindre turtall . Hvis jeg venter 1 dag så er den good igjen men det samme skjer etter 1 time . Ikke noe med bensinen ialefall, pumpa er hard og ingen forskjell merkes når jeg kjører med litt choke ute . Har sjekket bensinfilter når jeg kjører og den er alltid full. 

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
Alibaba12 skrev On 27.5.2021 at 22.29:

Hei, har nettop funnet en av årsakene til at motoren min fusker på fullt gass etter 1 time med kjøring . Det var en ledning fra cdi som var skjært i 2 , den har jeg skøyta nå. Den fusker enda men veldig lite . Men jeg har også lagt merke til at den har fått en annen lyd både på tomgang og fullgass akkurat som at det er en eller annen form for skrue eller mutter som er løs . Dette synes jeg er litt skummelt . Hva kan ha skjedd ?

 

 

 

Hei. Fant du ut av den lyden som hørtes ut som en løs skrue eller mutter?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...