Alibaba12 Startet 25.Mai.2021 Del på Facebook Startet 25.Mai.2021 (redigert) Etter jeg har kjørt med den litt så driver den å jukker altså å stopper opp akkurat som at det er en sperre som stopper den eller at den ikke får nok bensin. Først så lekte det bensin ifra den ene fysen fra nederste sylinder i flotørkammeret , den har jeg skrudd inn skikkelig og den er helt tett . Den lager også en rar ulyd som jeg aldri har hørt før når jeg starter den , den har også blitt tyngre å starte med dra snor , ifjor så dro jeg den på kansje 3-4 drag , nå kansje 10-11 drag med choke og gass .Nå vet jeg ikke hva som skjer , den driver å stopper på fullt men jeg tror at den blir for varm slik at da aktiveres turtallssperren . En annen ting jeg så var at det lekte olje ifra oljesensorlokket konstant . Hvordan får jeg tettet den ? og hva kan jeg gjøre? Redigert 25.Mai.2021 av Alibaba12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Den driver og jukker hardt på 100% gass men ikke på 80% Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Stopper motoren helt eller sviver den, men sviver ujevnt? Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Ujevnt på full gass etter jeg har kjørt i ca 30min . Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Har du god kjølestråle? Virker jo til at det kan være et varmeproblem. Har du tatt en kompresjonstest av sylinder(e)? Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Nei har ikke tatt en kompresjontest , hvordan gjør jeg det? Jeg kan sende enn video av pissestrålen imorgen . Kan det være noe med bensinfilteret ? Eller at den får for lite olje fordi den bruker autolube ? Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 25.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Tror du den ene sylinderen har skjært seg fordi autoluben ikke har fungeret som den skal? Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 26.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 Hei, se det forrige innlegget mitt for mer info. Jeg fant ut av at en ledning på Cdi var slitt nesten i 2 kan det ha noe å si på at den fusker på fullt ? Og hva er de 2 ledningene på enden av blokken ? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 26.Mai.2021 Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 Selvfølgelig kan det være årsaken. Hvis du mener de to grønne ledningene i strømpe så er de fra ladespole. Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 26.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 Ok, Vet du hva den ledningen er for? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 26.Mai.2021 Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 Har motoren stått med bensin fra i fjor over vinteren? Tømte du flotørkammer på forgasseren før du vinterlagret den? Har du ny bensin på tanken nå? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Alibaba12 Svart 26.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 (redigert) Jepp har tømt flotørkammeret . Jeg tror jeg har funnet ut av feilen . Se her Det skjer akkurat samme og hvis du går på det andre innlegget mitt så kan du se et bilde av en ledning fra cdi som jeg skal skøyte sammen imorgen som kansje kan være feilen , hva tror du? Redigert 26.Mai.2021 av Alibaba12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 27.Mai.2021 Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Nei, da må du følge den helt frem til komponenten under svinghjulet Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 27.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Men antar at den er viktig vel? Skal skøyte den idag. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Mai.2021 Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Full gass på denne motoren i en time? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VegJoh Svart 27.Mai.2021 Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Alibaba12 skrev for 9 timer siden: hva tror du? Ut fra video, så virker for meg som det er et tenningsproblem, så det kan jo være så enkelt som den dårlige ledningen. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Alibaba12 Svart 27.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Jepp. så begynner den å fuske . Kan sende en link til en video. Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 27.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Har skøyta ledning men ikke tale om , den fusker enda men er lett å starte men den fusker mindre da en da den ledningen var løs Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 27.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Hei, har nettop funnet en av årsakene til at motoren min fusker på fullt gass etter 1 time med kjøring . Det var en ledning fra cdi som var skjært i 2 , den har jeg skøyta nå. Den fusker enda men veldig lite . Men jeg har også lagt merke til at den har fått en annen lyd både på tomgang og fullgass akkurat som at det er en eller annen form for skrue eller mutter som er løs . Dette synes jeg er litt skummelt . Hva kan ha skjedd ? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 27.Mai.2021 Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 @Alibaba12 Det blir litt rotete, når du nå har 3 tråder her inne gående om det samme problemet på din Yamaha 30 autolube. Du er nok tjent med å ha tålmodighet nok til å vente til noen får lest din post om problemet og har vilje og evne til å svare. Hvis du føler du får lite respons på den første posten din, kan du oppdatere den samme posten med ytterligere informasjon som du har kommet frem til, gode bilder som du poster er også kjærkomment for de som forsøker å hjelpe. Samler du alt i en tråd istedet for å spre det over flere forskjellige, er det også lettere å se en sammenheng i hva som kan være problemet Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Alibaba12 Svart 27.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Hei, takk for svar , nå har det seg sånn at jeg er veldig ivrig på å få denne påhengsen til å gå da som jeg vil være med på FunRun løpet som er på lørdagen . Beklager , jeg sletter de 2 andre og beholder denne . Vet du om noen andre nettsider som kansje kan hjelpe meg akutt ? Igjen, beklager 😀 Mvh Steinar Kommentar fra moderator: Slått sammen 3 tråder. Sitér dette innlegget Link to post
Alibaba12 Svart 31.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2021 Skal denne være koblet til noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 31.Mai.2021 Del på Facebook Svart 31.Mai.2021 Er ikke det et el uttak? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Mai.2021 Del på Facebook Svart 31.Mai.2021 det der ser ut til å være temp sensoren. Skal være tilkoblet noe ja, men jeg ser ikke hvor ut fra bildene dine. For koblingsskjema , sjekk ut dokumentarkivet her inne , mener det skal være manual inneholdende skjema for 30hk der. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alibaba12 Svart 31.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2021 Skal sende flere bilder idag, vet du om det er det som er problemet angående fuskingen? Kan det være luftskruene på flotørkammeret som skal bli justert på ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.