Otto61 Startet 1.Juni.2021 Del på Facebook Startet 1.Juni.2021 Hei På min 30 hesters Johnsen utenbords er det en elektrisk choke. Man vrir på nøkkelen og trykker inn og den elektriske impulsen skal gi en dash med bensin i gasseren. På enheten sitter også en ventil noe alla sykkel ventil og skal vel ha et visst trykk. Får ikke dette til å virke skikkelig. Noen som kan forklare hvordan systemet nøyaktig virker😊 Sitér dette innlegget Link to post
Barthoma Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 Hei. Sykkelventilen du snakker om, brukes til å konservere motoren for vinteren.(boks med fogging oil kobles på ventilen) Når du trykker inn nøkkelen, pumpes bensin inn i etterkant av forgasser , rett inn i innsuget så motoren starter lettere. Ved å vri på den røde kranen med «sykkelventil» på, kan du choke manuelt hvis strøm skulle ta slutt og motoren må startes manuelt. Enkelt, og funksjonelt system. Hva er problemet? Siden du spør regner jeg med motoren er tungstartet kald, ?? Ofte er det en feiljustering av forgasser og tomgangstenning som skaper startproblemer, , disse 521 kubikks motorene er noe slitesterke arbeidshester med lite alvorlige feil. Sitér dette innlegget Link to post
Otto61 Svart 3.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2021 Takk for info. Visste ikke om at den røde krana kunne brukes som Choke manuelt. Nei problemet er at noen ganger starter den tvert og andre ganger sliter jeg med å få starte. I de tilfellene hvor jeg sliter har jeg tatt av dekselet over motor og hold handa foran innsuget og den har da starta tvert. Kan virke som den ikke alltid gir bensin inn på impulsen fra startbryteren. Skal se på det men da veit jeg hvordan ting fungerer ( ventil og Kran) takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.