Jump to content

Er det mye forskjell på impeller fra boatparts.no og original til Suzuki DF140?

Mastiff

Recommended Posts

Den er grei. Du som har tilsvarende motor, virker denne kontrollstrålen veldig dårlig? Dette er etter at jeg har byttet impeller (men muligens kjørt den nye tørr en liten stund, det vet jeg ikke ennå), og jeg har sjekket at slangen eller albuen ikke er tett.

Skal ikke uttale meg bastant, men syns ikke denne vannstrålen er spesielt dårlig. Motoren i videosnutten går vel også bare på tomgang så trykket vil øke med turtallet.Dessuten skal det vel på en "stuss med mindre hull" på utgangen der vannet kommer ut av motoren, dette vil vel også medføre at sladrestrålen på en måte virker "kraftigere" og spruter "lengre" om du forstår hva jeg mener.

Den er grei. Jeg lurer forresten på om denne motoren er gjort klar for vinterbruk ved å fjerne den dysa som skal gjøre kontrollstrålen om til en tynn stråle, og bare ha åpningen på slangen ut bak. For jeg kan tenke meg at i 10-15 kuldegrader vil det fryse i det tynne hullet i dysa.