Jump to content

Motoren vil ikke gå over 3200 - Evinrude 90 etec.


Knallipadden

Recommended Posts

Svart (redigert)

Oppdatering i saken. Leverte båten inn til autorisert Evinrude verksted. De kunne konstatere at en injektor + tps sensor måtte byttes. Jeg fikk ikke noen feilkode på injektor, men det var ganske tydelig når jeg kjøre båten til verkstedet at den ikke gikk på den ene sylinderen. Når motoren streiket første gangen gikk det ikke an å høre noe på gangen. Motoren sin gange har bare blitt verre og verre på lavere turtall. På rundt 2000 gikk den riktig nok ok. Jeg kjørte med rundt 2000 rpm på motoren i 5-6 knop til verkstedet for å ikke presse den. Når jeg kom fram holdt motoren på å dø ut når jeg slakke opp gassen. Måtte derfor være kjapp med å legge til. Alt er byttet nå og motoren virker frisk. Nå må jeg bare få skrapt av rur og groe under båten så den går i normal fart. Har grodd noe forferdelig de ukene båten har lagt i ro.

Redigert av Knallipadden (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...