Jump to content

Aggregaten til kjøleboksen går nesten hela tiden

MR Swe

Recommended Posts

Brigg er gjennomført pragmatiker og tenker at det koster ingenting å prøve å koble ekstraviften slik at den starter sammen med kompressoren. Om dette løser problemet, fint. Om ikke kan man vurdere kontinuerlig drift av ekstraviften. 

MR Swe skrev 15 minutter siden:

Hva er best og sette den ekstre viften til..blåse ut ellervinn lift i skapet?

Om vifta plasseres høyt, blåse varm luft ut. Om vifta plasseres lavt, blåse kald luft inn. 

Koble viften som x10an sier. Om du har strømsparefunksjon blir kompressor og vifte styrt annerledes enn uten. Jeg ville ikke satset på at det gikk bra, når den andre metoden er bedre.  

MR Swe skrev for 5 timer siden:

Gjerne som man kan handle i norge så den kommer innen helgen.

Jeg kan sikkert selge deg en slik regulator som jeg har linket til for 25 kroner, med tillegg av porto om du ikke henter den selv... 

min Isotherm kjøleboks har også begynt å gå mye, og jeg tror ikke det har med installasjonen å gjøre. Første skritt et å få sjekket kjølemedium og evt termostat. Er det noen som vet om firma som kan utføre slikt i Oslofjordområdet (Hurum...)?