Jump to content

Olje til trim/tiltpumpe


Tom Erik Pederse

Recommended Posts

Du har helt glemt å fortelle hva slags drev du har eller om det er en utenbordsmotor...

 

Tom Erik Pederse skrev 38 minutter siden:

Er det slik at en kan blande all hydraulikkolje?

 

Du kan i prinsipp blande all hydraulikkolje, men det vil selvfølgelig påvirke oljens egenskaper i mer eller mindre grad avhengig av hva du blander. Er ikke alltid dette er like lurt.

Link to post
Share on other sites

Om du absolutt vil benytte en annen olje enn det som er spesifisert for formålet så vil det, i et nødstilfelle, trolig fungere over en kortere eller lengre periode med alt fra tran og soyaolje til diesel eller frostvæske. Slitasje på pumpen er nok et av de største akutte problemene, men denne pumpen går jo ikke akkurat kontinuerlig. Å blande 46 olje og ATF olje virker ikke umiddelbart som en god idé i mitt hode, men hvorfor kan du ikke bare etterfylle med oljen som er spesifisert til maskineriet?

 

Du kommer aldri til å få noen annen anbefaling enn dette her på forumet, uansett hvordan du formulerer spørsmålet... 

Redigert av X10an (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Volvo Penta drev og oljer:

https://fybmarine.shop/download/sample/901

_20210607_010229.JPG.d3388f00dcd9766e0f895210ed810c7c.JPG

 

Ups, jeg ser at jeg glemte hva innlegget egentlig handlet om. Jeg hadde glemt at vi egentlig snakket om olje til trim/tilt. Jeg har nok ikke vært borti olje til dette på et slikt drev. Googlet litt rundt og forstår problemstillingen din. Det er ikke høye krav til slik olje, og den opplever ikke ekstreme forhold, så jeg hadde nok endt opp med å fylle ATF olje. Om jeg skulle anbefalt noe til andre ville jeg bedt dem reise til gullsmeden (VP-forhandleren) og hørt hva han ønsker å selge deg...

Redigert av X10an (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...