Jump to content

Sted å ha båt om vinteren, østsiden av Oslofjorden.

Vinterbåten

Recommended Posts

Hei, er det noen som vet om steder å ha båten liggende i sjøen vinterstid på østsiden av Oslofjorden? Har hørt at mange marinaer tar inn alle utliggere på høsten. 

Hjemmehavna mi på Oksval på Nesodden har boblehavn og er åpen om vinteren. Oscarsborg har også vinteropplagsplasser, men de har ikke bobleanlegg så vidt jeg vet, er kanskje ikke behov for det.

Son har også vineropplagsplasser, men der fryser det vel uansett til is - hvis det er slik at du har tenkt å bruke båten om vinteren?

Lenger østover vet jeg ikke så mye om.

Vinterbåten skrev for 1 time siden:

Hei, er det noen som vet om steder å ha båten liggende i sjøen vinterstid på østsiden av Oslofjorden? Har hørt at mange marinaer tar inn alle utliggere på høsten. 

Tror det er få av de større marinaene som tar in utriggere om vinteren. I hvert fall er det ikke slik her i Østfold der jeg holder til. Mange tilbyr vinterplasser med eller uten boblehavn. Hvor holder du til? 

Kallethekid skrev for 4 timer siden:

Tror det er få av de større marinaene som tar in utriggere om vinteren. I hvert fall er det ikke slik her i Østfold der jeg holder til. Mange tilbyr vinterplasser med eller uten boblehavn. Hvor holder du til? 

Holder til i Ås hvor jeg studerer, så er fint om båtplassen ikke er så langt unna.

Aller helst kunne jeg tenke meg en plass i Bunnefjorden, da jeg har hørt det er langt rimeligere å leie der. 

Det finnes jo flere båtforeninger/marinaer i Bunnefjorden så det er vel bare å høre med dem. Uten å ha noen personlig erfaring med denne fjorden ville jeg tro at det lett fryser der, men det finnes vel kanskje boblehavner. Drøbak er vel heller ikke så langt unna deg?

Jeg hadde tatt meg en spasertur langs strandlinjen her, og snakket med folk.

Jeg har en sterk følelse av at det er mer enn en "bobåt" i dette området.

444972457_Screenshotfrom2021-06-0909-07-51.png.db38f332bbbaff1b28f48ab27899f114.png