Jump to content

Yamaha 8hk går like fort som Mariner 4hk

Hanto2020

Recommended Posts

Hørest ut som den ikke får toppturtall, har du prøvd å rense forgasser?  eg har ein turtallsmåler du kunne ha lånt litt, må bare finne ein dag det passer 

Mistenker at det ligger kortene at båten er for stor her.

Virker som motoren på videoen har høyere turtall ja, kan være pga mindre båt?

Skal se i morgen om jeg får tatt ut forgasser, så kan jeg se om jeg får tak i en turtallsmåler i området her før vi trenger og krysse kommuner @Geir Hel 😃

Hanto2020 skrev for 14 timer siden:

Skal se i morgen om jeg får tatt ut forgasser, så kan jeg se om jeg får tak i en turtallsmåler i området her før vi trenger og krysse kommuner @Geir Hel 😃

Skal må bør ta ein tur te kopervik om ikke så lenge så null prob

Hvis den gikk i plan med 4hk og 2 personer så sliter jeg med å tro at den 4hk var orginal, da ville jeg tro den var trimmet. Hvis det er tilfellet så Er det ikke så rart du ikke får mer enn 1-2 knop, men som du selv påpekte kan det være greit å sjekke luft i "kjøl" etc.

Edited by Vittig

Min 270 RIB planer fint med 2 stk med en gammel johnson 7,5 hk. Vi må bare legge oss frem slik at vi kommer oss over planingsterskelen. Jeg tror fortsatt at ditt problem er at det er en gummibåt. Den kommer seg jo ikke "opp og ut av vannet" på samme måte som en kjølbåt, men suger seg mer fast i vannets overflate.