Jump to content

Mascot 24V, 600 W inverter i overload uten last!


Pime

Recommended Posts

Hei,

Jeg har overtatt en båt som har en Mascot 24V, 600 W inverter. Når jeg skrur den på, lyser den røde overload lampen, selv om jeg ikke har koplet til noen forbrukere!?

Input spenningen har jeg målt til litt over 25V.

Tips om hva som kan være galt her mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

Det kommer helt an på hvordan inverteren er koblet til. Min inverter er koblet til 220V anlegget på lik linje som landstrøm. Det betyr at om den slås på så starter også varmtvannsbereder og lader. Derfor har vi varsel lamper for det som gjør at vi slår av de to når vi starter inverteren

 

Kanskje det er tilsvarende hos deg? I så fall er det ikke så rart om den blir overbelastet :smiley:

Link to post
Share on other sites

Dersom den varsler overload uten last tyder det vel på at det er noe galt med inverteren.

 

Min begynte å pipe med overload-varsel sist tur når den fikk mye last. Problemet mitt var irring på kontaktene. Løsnet alle kontakter og pusset dem rene med fint sandpapir og det løste mitt problem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...