Jump to content

O-ring til tanklokk


Kjetil Solheim

Recommended Posts

Lars H. skrev 2 minutter siden:

Biltema har godt utvalg i O-ringer.

Kremt ... 

 

O-ringer er standardvare i en rekke forskjellige dimensjoner. Innvendig diameter og ringes diameter (tykkelse på gummien) er de to målene du trenger. Biltema har noe, men sjeldent det du trenger. En ting er om du finner en med riktig diameter, men om du finner en med riktig tykkelse har du flaks. Et sikrere kort er å stikke innom Tess, Hydroscan eller en annen leverandør av hydraulikkutstyr. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har da hatt behov for mye O-ringer til litt av hvert opp gjennom årene, men alltid funnet det jeg har trengt hos BT. En O-ring til båt er ikke det samme som til en månerakett.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

 

Lars H. skrev 26 minutter siden:

En O-ring til båt er ikke det samme som til en månerakett.

Shit, da har jeg visst tatt feil der i alle år :giggle:

 

Men spøk til side. I motsetning til deg har det vært heller unntak de gangene jeg har funnet O-ringen jeg trenger på BT. Litt synd, for det er lettvint å handle der. Billig er det også. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har allerede de settene de selger hos BT. Der er det ikke noe som passer. den er ca. 3 - 4 mm tykk og 50 mm. i diameter. Litt vanskelig å måle tykkelsen da de jeg har er slitt. Jeg trodde jeg skulle finne noen båtforretninger som solgte disse, men det har jeg ikke funnet enda. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...