Jump to content

Svenskekysten i sommer?


Blueghost

Recommended Posts

Fiocchi skrev for 1 time siden:

 

Nei det er nok ingen myte! Jeg passerte grensa på Svinesund med bil på vei hjem fra Danmark lørdag 10 juli ca kl 19, jeg hadde forberedt meg etter alle regler og forventet framlegging av dokumentasjon samt gjennomføring av test da jeg ikke var ferdig vaksinert.

Overraskelsen var stor når politiet kun etterspurte legitimasjon for deretter å ønske meg god tur hjem, de så heller ikke inn i stasjonsvogna. Så forundra ble jeg over dette at når jeg kom fram til tollerne, som heller ikke viste noe som helst interesse, stoppa jeg å spurte disse om dette kunne være riktig fikk jeg til svar at dersom jeg ikke hadde fått en lapp av politiet kunne jeg bare kjøre hjem!

 

 

Kjære deg, se på datoen. Alle har vel fått med seg at kontrollen endrer prosedyre fra time til time. Hvis ikke ville folk daue i køen.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 27 minutter siden:

 

Kjære deg, se på datoen. Alle har vel fått med seg at kontrollen endrer prosedyre fra time til time. Hvis ikke ville folk daue i køen.

 

Kjære søte deg, Hulda, du er så gosselig når du prøver deg på hersketeknikk <3

Så det er altså bare en myte at folk ikke blir kontrollert de gangene de kontrollerer, smart du!

Tror du bør google "myte" for dette forsto du ikke mye av :giggle:

Til opplysning var det ikke spesielt lang kø når jeg kjørte over, starta midt på broa. Ikke var det spesielt varmt heller.

 

Du sliter åpenbart med å innrømme at du tar feil iblant, selv ikke Hulda har alltid rett, uansett hvor søt du er :wink:

Link to post
Share on other sites

TideRace skrev for 1 time siden:

 

Kan ikke du i stedet sende noen oppbyggende rapporter om gjestehavnene på Svalbard, Hr @Ugleseth ? Om havnepriser, gjestebrygger, hva som er lov og ikke, hva båtfolket gjør og ikke gjør, og ikke minst din mening om badetemperaturene i Longyearbyen, Barentsburg og Ny-Ålesund? 

Det er utenfor min fatteevne at du hele tiden klarer å være på på feil sted til feil tid. Jeg har vært på mange av de samme plassene du beskriver, og det er nesten imponerende hvor fort tingene endrer seg når du setter dine farger på omgivelsene.

Mitt oppriktige og velmenende råd er at du kommer deg hjem. Jeg ser fram til bilder og status fra gjestehavna i Hornsund. Og senk skuldrene. Det er det som normalt er hensikten med ferie. God sommer!

Jeg vil henstille til at at du leser tittelen på tråden før du skriver. Kom gjerne med gode argumenter for at  kapitalsterke  hytte , båt og næringsdrivende bør prioriteres langs kysten både her hjemme og i Sverige. Vi må vokte oss vel for at alle med feks Fairline eller Sunseeker båter danner  foreninger som kjøper opp gjesteplassene for  medlemmene sine.  ( ala Tesla ladestasjoner)

Link to post
Share on other sites

Ugleseth skrev 3 minutter siden:

 Vi må vokte oss vel for at alle med feks Fairline eller Sunseeker båter danner  foreninger som kjøper opp gjesteplassene for  medlemmene sine.  ( ala Tesla ladestasjoner)

 

Herre min hatt ...  :lol: . 

 

 @Ugleseth , kan jeg få anbefale litt passende sommerlektyre, sjekk ut boka "Konspiranoia"  (Konspirasjonsteorier fra 666 til WTC) .  Humanistforlaget AS, ISBN 82-90425-69-4. 

 

Link to post
Share on other sites

ps TideRace...Jeg var innom Grebbestad for å handle. La til ved ei ledig brygge og fortøyde. Ingen skilt EJ eller reservert å se . Så kom det en sint norsk hytteeier løpende. Her kan du ikke ligge, brygga er reservert for oss hytteeierne i området som skal handle. Jeg har hyttebåt og skal handle, svarte jeg. For å ikke få en på  tryne , flyttet vi  og la oss for anker og tok jolla inn. Dockspot har tatt kontroll over hele havna og de store 40/50 foterene lå på rekke og rad og tok for seg av plass enten med baugen inn eller langssiden. Den nye genrasjonen båtfolk må ha brygge, cafe, restaurant og handlegater for å trives. Det blir etterhvert krevende for oss som trenger melk og brød. Jeg hadde håpet de kunne byttet båten i bobil.

 

Fant en plass under ei trebrygge og klatret opp på noen steiner og kom i land og fikk handlet. Mye styr.

Link to post
Share on other sites

Mange av de sjarmerende tettstedene langs kysten burde i større grad vernes.  Det er uheldig at man opptar så mye plass med en stor eiendom og reserverer gjesteplass i de mest attraktive gjestehavnene sommeren igjennom med 50 foteren. Det begynner å ta av. 

IMG_20210724_133950.jpg

Link to post
Share on other sites

Oppdaget du dette først nå?

 

de fine turene på svenskekysten er før juni og etter august 😊
 

eller ligge på svai og ta jolla til «byen» når man må det. 
 

at Princess klubben vokser på alle måter er kjent. Store, eldre båter blir billigere. Det man kan undres over er at de må innerst i alle havner.  Men det ser ut til at det er der de trives 😊

kanskje flere havner etterhvert tar etter Jomfruland og forbyr store båter i gjestehavnene? 

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ugleseth skrev for 4 timer siden:

Mange av de sjarmerende tettstedene langs kysten burde i større grad vernes.  Det er uheldig at man opptar så mye plass med en stor eiendom og reserverer gjesteplass i de mest attraktive gjestehavnene sommeren igjennom med 50 foteren. Det begynner å ta av. 

IMG_20210724_133950.jpg

Den så vi også da vi passerte for noen timer siden…Hamburgsund mister mer og mer sjarm.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...