Jump to content

Zink anode, type stor, på volvo penta tamd70e eller tilsvarende motorer. Pakning?


eivinde

Recommended Posts

Hei, greier ikke finne noe god beskrivelse av tetningsmiddel eller type tetning. Har ikke lyst til å bruke PTFE tape. 

 

Endte opp med kobberfett på gjengene og en O-Ring ytterst, smurt i kobbefett. Skrudde ikke altfor hardt til. 

Hva synes dere om dette? Andre alternativer? Jeg lurte på hamp og kobberfett. 

 

Bruker kobberfett for å få best mulig kontakt mot motor/gods. 

 

 

Uten o-ring

image.png.a06f1cfd982f31ab9915ed125125be2f.png

 

Med o-ring montert. Synes det ble veldig bra.

image.png.c9c1ff801304b32b9eee49e9eb3ac07a.png

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Brigg, det er jeg usikker på. Første gang jeg har bytta en slik sink anode. Det var litt derfor jeg spurte her for å høre om noen med erfaring, eller hva som er vanlig.  Ønsker jo helst å få den løs igjen. Den satt noe inne i H. Så brukte varme for å få den løs. Derav en del svimerker 

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri brukt tettemiddel på gjengene til anodepluggene, gjelder VP41 og D6. Gjengene tetter selv når det dras til. Men dette er mindre anoder  med en annen plugg enn den som er avbildet over. 

 

Men jeg bruker litt vannfast fett på gjengene slik at det blir enklere å få fra hverandre neste gang. 

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...