Dag80 Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Hei eg har ein Perkins 4.108, motoren går fint, men har fått eit problem med att den koker, har tatt ut termostaten, prøvd den uten, men går alikavell oppi 100 grader, kva kan vere galt? Quote Link to post
Ask Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Hei Eg køyrte systemrens i min 4.108, skylte godt med ferskvatn, og hadde i ny, og nok frostvæska. Særleg det siste hjalp godt. Om ikkje slikt hjelper har du kanskje (delvis) tett kjølesystem. Ask Quote Link to post
joelle Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 Hei, har du sjekket varmeveksleren? Det er den runde greia som sitter bak på motoren. Ikke uvanlig at disse går tett. Quote Link to post
Fiks Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 joelle skrev for 4 timer siden: Hei, har du sjekket varmeveksleren? Det er den runde greia som sitter bak på motoren. Ikke uvanlig at disse går tett. Sjekk også innløpsbend på sjøvannspumpen. Jeg har opplevd at det har gått tett med blåskjellskall begge steder. Quote Link to post
Recommended Posts