Martine29 Startet 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2021 Kjempestart på båtferie... Tett toalett. Noen der ute som kan fortelle hva som går ut og inn på El toalett. F..... Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Den nede ved gulvet er ut av toalett og til tank/sjø. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Og der den går inn på dassen er det en såkalt jokerventil som har tendens til å tette seg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 26.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Kjempegreier... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Er desverre sånn de fleste lærer at toaletter bør vedøikeholdes, og at 90 graders bend ut av doen er noe dritt… Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2021 Her finner du overhaling av TMC toalett. Jeg kjøpte et billig overhalingssett, så nå må jeg ta det en gang til med service kit fra Ahoy. Kom i postkassen etter tre dager. Tilbake til problemet ditt: Går motoren rundt, eller står den i sju stein? Renner doinholdet tilbake i potta? Går dassen, vannet kommer inn, men dritten forsvinner ikke ut? Spørsmålene dine: Ruglet plastslange: Sjøvann inn. Der det forsvinner ned gjennom dørken: Prosessert mat og drikke ut. Hvis du skal gjøre noe, plukk av selve bollen, den sitter i fire 10 mm skruer (sekskant), ikke de som fester dassen til dørken. Når du har fjernet bollen, får du god tilgang til å plukke av motoren. Da følger pumpe og kvern med ut. Enveisventilen for prosessert avfall er plastkoblingen som sitter i tre skruer festet til toalettet ved gummislangen. Jeg pleier å starte med vakuumsuger som suger ut så mye fra bollen som er mulig. Det renner uansett litt ut. Bleier er greia der. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 (redigert) Sjekk at Toalettpapiret er 100% Nyfiber (Lambi er bra) Er det returpapir tipper jeg at problemet sitter her eller i jokerventilen den trekanta flensen med 3 skruer Ps. husk å ta av gulvteppet. Redigert 27.Juni.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Enda bedre, slutt å stappe papir i dassen. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Roger jo skrev 1 time siden: Sjekk at Toalettpapiret er 100% Nyfiber (Lambi er bra) Er det returpapir tipper jeg at problemet sitter her Helt enig... vi har brukt Lambi i over 15 år ombord i denne båten, aldri hatt et eneste problem med WC noen gang... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Har du mulighet for vakuumtømming? Hva om du blokkerer luftingen mens det suges ut, og samtidig pumper i toalettet? Kan det løsne proppen du opplever nå? (Lukk også for tømming under vannlinjen hvis du prøver dette.) Dette har jeg aldri prøvd selv, men skal i teorien hjelpe hvis det ikke er forstenet noe sted. (Eller er bind eller noe annet som sitter.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Maika Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Hos meg gjorde forstening i pumpa/kvernen at dassen ikke tømte seg etter opplaget i fjor. Lot seg greit kakke vekk etter å ha demontert dassen. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 (redigert) Takk for gode og lærerike tips. Tok ut doet og toalettpapir tetta utløpet ved joker ventilen. Da kan jeg begynne å spise igjen... Og ja bruker Lambi papir. God sommer folkens. Redigert 27.Juni.2021 av Martine29 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Martine29 skrev for 5 timer siden: Og ja bruker Lambi papir. God sommer folkens. Lambi er ikke Lambi uten at det står 100% nyfiber på pakka, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ida Marie III Svart 27.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Roger jo skrev 1 time siden: Lambi er ikke Lambi uten at det står 100% nyfiber på pakka, Se det, det var jeg ikke klar over... Er der flere merker som heter Lambi..? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2021 Lambi for liten og Lambi for stor, eller kanskje det var Lano... Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 28.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 Doet trengte en makeover så nå er d bare å nyte finværet som snart kommer. Kjører med litt Pride farger på papiret nå, ehhh og 100 prosent nyfiber Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 28.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2021 Ida Marie,det er ikke all Lambi som består av nyfiber. Jeg måtte lete i butikken før jeg fant. Det meste var resirkulert papir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.