Jump to content

El toalett... tett som f...

Martine29

Recommended Posts

Her finner du overhaling av TMC toalett. Jeg kjøpte et billig overhalingssett, så nå må jeg ta det en gang til med service kit fra Ahoy. Kom i postkassen etter tre dager. 

Tilbake til problemet ditt:

Går motoren rundt, eller står den i sju stein?

Renner doinholdet tilbake i potta?

Går dassen, vannet kommer inn, men dritten forsvinner ikke ut?

Spørsmålene dine:

Ruglet plastslange: Sjøvann inn.

Der det forsvinner ned gjennom dørken: Prosessert mat og drikke ut.

Hvis du skal gjøre noe, plukk av selve bollen, den sitter i fire 10 mm skruer (sekskant), ikke de som fester dassen til dørken. Når du har fjernet bollen, får du god tilgang til å plukke av motoren. Da følger pumpe og kvern med ut.

Enveisventilen for prosessert avfall er plastkoblingen som sitter i tre skruer festet til toalettet ved gummislangen. Jeg pleier å starte med vakuumsuger som suger ut så mye fra bollen som er mulig. Det renner uansett litt ut. Bleier er greia der. 

Har du mulighet for vakuumtømming? 

Hva om du blokkerer luftingen mens det suges ut, og samtidig pumper i toalettet? Kan det løsne proppen du opplever nå?

(Lukk også for tømming under vannlinjen hvis du prøver dette.)

Dette har jeg aldri prøvd selv, men skal i teorien hjelpe hvis det ikke er forstenet noe sted. (Eller er bind eller noe annet som sitter.)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...