miopusen Startet 27.Juni.2021 Del på Facebook Startet 27.Juni.2021 Jeg har problem med kjølesystemet på motoren, har montert ny impeller og tatt ut termostaten men den går varm og piper. helper heller ikke å sette på hageslangen selv om kontrollstrålen da spruter. Kontrollstrålen virker ikke uten hageslangen. den kjøres i stamp. Hva kan det være som er årsaken til dette? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 endel av disse har slitt med korrosjon og enten ødelagte eller blokkerte kanaler. Sitér dette innlegget Link to post
jan inge Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 sjekk temp.sensorer,kan være tæring. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 Du har byttet impeller, altså hatt av undervannshuset. Nå kjenner ikke jeg Suzuki, men har skrudd litt på gamle Evinrude/Johnson. Hvis man var litt uheldig når man tredde opp undervannshuset, bommet vannrøret fra pumpa på inntaket i powerheaden. Traff man med propellakselen i splines i veiva vil pumpa gå, men du får ikke kjøling i blokka. En mulighet kanskje… Da er det bare å senke undervannshuset igjen og prøve på nytt… Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Havlengt Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 - Korleis såg det ut inne i termostathuset? På DF20 har eg sett termostathus heilt igjengrodd med krystallisert salt. Har ein teori om at desse motorane har litt marginale kjølekanalar og at det derfor oppstår utfelling av salt når temperaturen aukar smått om senn. Løysinga er nok mekanisk åpning ved hjelp av pianotråd e.l. kombinert med kjøring i syreblanding over tid. Eg brukte sitronsyre, men det er mogleg merkeverkstad nyttar andre syrer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.