Jump to content

Furlerbom med tau fast i revetrommelen. Hvordan fikse?

BØstrøm

Recommended Posts

Etter å ha seilt en stund med en altfor dårlig langspleis på det endeløse repet som går igjennom trommelen foran i bommen, satte det seg bom fast. Jeg prøvde en del frem og tilbake, og klarte å ryke spleisen. Dvs strømpa, som manglet kjerne der det røyk. Trommelen sitter bom fast. Jeg har begynt med å tre ut seilet, og ser lokket inne i bommen, men usikker på hva jeg skal gjøre. Må alle boltene på yttersiden av bomnokken mot masta skrues ut? Er det de små skruene som er løse på bildet som holder trommelen. Må hele alselen som seilet ruller seg rundt ut? Noen som kjenner dette systemet? 

Hvis noen kjenner noen som er gode på langspleis i Moss, så er jeg glad for tips der også, men jeg må nesten få ut det gamle tauet fra trommelen først.

Det er Furlerbom, men det lå lite om dette på nettsiden. Snakket også med en fra Furlerbom igår, men litt haltende kommunikasjon(han skulle absolutt ha meg til å snakke engelsk), og vanskelig å få tak i for tilleggsspørsmål. 

Nå har han imidlertid bedt om mailadresse, og skal sende meg instruksjoner på mail. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...