dude Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 Knude skrev for 1 time siden: Sikkert et godt kjøp å skaden kan repareres for småpenger. Det var faktisk ikke det som var diskusjonen. Tja. Er vel enda verre på biler. For ikke å snakke om fly... Diskusjonen, eller rettere sagt spørsmålet fra poopey var vel hva det ville koste å reparere. Sånn sett er det jo bare å si et par hundre tusen, så burde man komme et stykke på vei og være trygg. det virker som det søkes å finne ut hvor mye det overhodet er mulig å bruke heller enn å søke en rimelig og grei løsning slik jeg så for meg. Beklager min naivitet. (Jeg skal sette inn ei dør for en kjenning, han hadde vært på obs bygg for å få pris. her er det så mye tillegg at jeg vil si at du bør sette av 75k sa ekspeditøren. Jeg var innom og forlangte skriftlig tilbud, da kom det på 41K. Så ekspeditøren hadde jo sitt på det tørre sånn sett. ) Har forøvrig vært i kontakt med selger av båten igjen, det var ikke et prisoverslag, eller et fastpristilbud, men et estimat. hva nå enn det betyr. om det var pils eller svarte penger involvert vites ikke, men for de som lar seg traumatisere av slikt råder jeg absolutt til å ligge unna :-) Og, for ordens skyld, jeg er ikke kjøper av denne båten, eller har vurdert den. jeg sa tidligere at om noen kom opp med billigere båt av dette kaliber, skal jeg kjøpe den. det er litt som en slik elkjøpgaranti.. ikke verdt papiret den er skrevet på :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 dude skrev for 2 timer siden: Diskusjonen, eller rettere sagt spørsmålet fra poopey var vel hva det ville koste å reparere. Ja, og hvis du ser mitt svar tidlig i tråden så skriver jeg at båten antagelig må deles for å gjøre en fullgod reparasjon. Snakker da om å gjøre en fullverdig reparasjon som gjør at skadestedet er minst like sterkt som før skaden, og at skaden ikke synes. Slik sett er det jo riktig som @Knude skriver at båten ville blitt kondemnert dersom det var en forsikringssak som skulle utbedres på et profesjonelt verksted. Men som jeg også skrev er det jo fullt mulig å reparere denne skaden for noen hundrelapper hjemme i garasjen, og fremdeles ha en båt som er like god, men ikke like pen. Mange skrotnisser har jo litt av hvert på lur hjemme, og da kan man jo reparere slikt uten at det koster en krone. Men det var vel neppe slike svar @Popeye70 var ute etter?? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
The Saint Svart 30.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2021 dude skrev for 2 timer siden: Diskusjonen, eller rettere sagt spørsmålet fra poopey var vel hva det ville koste å reparere. Har forøvrig vært i kontakt med selger av båten igjen, det var ikke et prisoverslag, eller et fastpristilbud, men et estimat. hva nå enn det betyr. Og, for ordens skyld, jeg er ikke kjøper av denne båten, eller har vurdert den. jeg sa tidligere at om noen kom opp med billigere båt av dette kaliber, skal jeg kjøpe den. Poopey spurte faktisk spesifikt hva det ville koste å få fagfolk til å reparere skaden... Da er faktisk ikke det Hulda og Knude sier feil. Hva det koster å reparere skaden om man gjør det selv eller setter bort jobben til en hobby entusiast er noe helt annet. For å gjøre en slik reparasjon riktig er mye jobb. (Se gjerne min tråd hvor jeg gjorde tilsvarende reparasjon på min lille ti fots jolle). Det var mye mer jobb enn jeg hadde regnet med. Tok hele sommeren i fjor... Et estimat kommer jo helt an på hvem som gir estimatet og om han regner inn egen innsats osv... Vel båten ble jo billigere, 60k nå. Løp og kjøp, deg arbeid... Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 1.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 (redigert) Før dette tar helt av: Kollegaen min som hadde fått denne båten foreslått av et familiemedlem, har aldri hatt båt, og i hvert fall aldri prøvd seg med glassfiber og epoxy/polyester. Han vil ikke starte båtkarriæren med en reparasjon han mener han ikke har forutsetninger for å fikse selv. Derfor spørsmål om fagfolk. Kollegaen min har lest diskusjonen her, og basert på det som har kommet fram har han slått fra seg båten, etter hva jeg har hørt. Så for min/hans del er denne saken avsluttet. Redigert 1.Juli.2021 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
TideRace Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Popeye70 skrev 22 minutter siden: Før dette tar helt av .... Dette er Båtplassen, @Popeye70 , og da blir det jo stort sett alltid litt bredde i svarene ?. Som tilskuer i tråden synes jeg det har vært veldig gode og lærerike svar, både fra de som har vurdert skaden profesjonellt og fra handyman-siden. Det viser jo mulighetene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.